جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
میرشکار

حوزه/ مدیرکل کمیته امداد قم گفت: در سال ۹۹ هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت مورد وام قرض الحسنه از پنج میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که با جمع این مبالغ با ودیعه مسکن، ۳۱ میلیارد تومان به خانوارها کمک شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، اکبر میرشکار ظهر امروز در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی فقیه در استان قم، با بیان اینکه ما در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸، ۹۰درصد افزایش درآمد داشته‌ایم، اظهار کرد: افزایش در آمدهای محلی و کمک‌های مردم وابسته به باور اعتقادی ودینی مردم و بعد اعتمادی است که به مجموعه کمیته امداد دارند.


مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه سرانه دریافتی هر یتیم کمیته امداد در استان قم در سطح کشور رتبه نخست را دارد، افزود: یکی از کارهای خوب در سال‌های اخیر پرداخت وام قرض الحسنه بدون کارمزد بوده است که در مجموع در سال ۹۹ هفت هزار و چهارصد و هفتاد و هشت مورد وام قرض الحسنه از پنج میلیون تومان تا ۱۰ میلیون تومان پرداخت کرده‌ایم که با جمع این مبالغ با ودیعه مسکن، ۳۱ میلیارد تومان به خانوارها کمک شده است.


میرشکار اضافه کرد: باتلاش کمیته امداد استان قم طی۱۱ماه گذشته ۲۸۷۴ نفر مشغول به کار شده اند و نکته قابل توجه این است که با دادن وام اشتغال افراد به حال خود رها نمی‌شوند وتا ۵ سال تحت مراقبت و مشاوره قرار می گیرند تا به بازدهی کامل برسند.


وی تصریح کرد: در سال ۹۹ هزار و ۲۲۶ مورد از مدد جویان ما ازدواج کرده اند که ۵۶ درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته ایم و دلیل این افزایش با توجه به شرایط کرونا، راحت تر شدن ازدواج ها است.
میرشکار افزود: در بخش مسکن علاوه بر وام ودیعه مسکن به ۱۳۷۱ مددجو ماهیانه ۳۰۰ هزار تومان اجاره مسکن پرداخت می‌کنیم.


مدیرکل کمیته امداد استان قم عنوان کرد: آموزش معارف اسلامی و سبک زندگی ایرانی اسلامی و حضور خواهران طلبه در منازل ۵۰۰ نفراز مددجویان که تاثیرات فرهنگی بسیار زیادی بر روی دختران داشته است از جمله فعالیت‌های فرهنگی در سال۹۹ بوده و در سال آینده افزایش خواهد یافت .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha