جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نباید حجاب را یک مسئله سیاسی بدانیم، گفت: آنچه که در واقعیت جامعه مشاهده می‌کنیم آن است که نوع حجاب بسیاری از افراد در جامعه نشات گرفته از سبک زندگی و فرهنگ موجود است و رویکردهای سیاسی کمتر در این عرصه دخیل است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امام جمعه همدان، در دیدار با سردار امیری فرمانده انتظامی استان، با تقدیر از اقدامات صورت گرفته توسط نیروی انتظامی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: فعالیت‌های نیروی انتظامی را باید مجاهدت‌های بی پایانی بنامیم که نشان دهنده ارزش بالای تلاش‌ها و خدمات شما است.  

وی با تاکید بر اینکه اگر ناجا مقتدر باشد، جرم در جامعه نیز ‌کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: اقتدار و قدرت نیروی انتظامی در جامعه رابطه مستقیمی با میزان جرایم در سطح اجتماع دارد و لذا باید نسبت به این موضوع حساس و مراقب باشیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در بحث حجاب و عفاف قائل به رفتار سلبی نیستیم، مطرح کرد: رفتار سلبی در این موارد اثر گذاری لازم را ندارد و تنها شرایط را سخت‌تر و پیچیده‌تر می‌کند.

وی افزود: گاهی اوقات می‌توان با یک تذکر لسانی ساده برخوردهای سلبی را به حداقل رساند، بنابراین در این حوزه معتقد هستیم که باید توجه خود را بر انجام کار ایجابی و فرهنگی قرار دهیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه نباید حجاب را یک مسئله سیاسی بدانیم، خاطر نشان کرد: آنچه که در واقعیت جامعه مشاهده می‌کنیم آن است که نوع حجاب بسیاری از افراد در جامعه نشات گرفته از سبک زندگی و فرهنگ موجود است و رویکردهای سیاسی کمتر در این عرصه دخیل است.

وی تصریح کرد: بسیاری از این افراد در داخل نظام و جز نظام هستند و در تمام مراسمات و میدان‌ها حضوری به موقع دارند، اما به دلیل مسائل فرهنگی نوع پوشش آنها متفاوت است و در این خصوص نیازمند انجام اقدامات فرهنگی موثر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی در ادامه با بیان اینکه مجموعه‌هایی در استان و در سطح کشور باید به پلیس فتا در انجام ماموریت‌ها کمک کنند، عنوان کرد: در انجام عملیات، تولید محتوا و جلوگیری از برخی مسائل فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی بسیاری از مجموعه‌های همسو می‌توانند به کمک پلیس فتا بیایند، چرا که برای خارج کردن فضای مجازی از دست دشمن لازم است همه با هم در کنار هم باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حوزه کاهش سرقت‌ها در محلات می‌توان از ظرفیت پایگاه‌های بسیج استفاده کرد، یادآور شد: می‌توانیم با فعال کردن پایگاه‌های بسیج در محلات، از این ظرفیت برای کمک و یاری رساندن به نیروی انتظامی در کاهش میزان سرقت‌ها به نحو احسن استفاده کرد.

در ابتدای این دیدار سردار"سلمان امیری با قدردانی از حمایت‌های امام جمعه همدان از پلیس استان، به ارائه گزارشی از وضعیت استان در عرصه‌های‌ مختلف پرداخت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نوری مقدم محسن IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۴
    0 0
    باسلام و تشکر ممنون از مطالب خوبتان ، بفرمایید دعایی به نام ام موسی وجود دارد یا خیر ؟! ودر صورت امکان پاسخ دهید .
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
      0 0
      دعای ام داود داریم و این داود آن داود پیامبر نیست .
  • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    صدا و سیما درست شود خیلی از مشکلات از جمله حجاب هم بهبود پیدا می کند .