شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ نشست شورای زکات کشور با آیت الله فاضل لنکرانی

حوزه/ با حضور آیت محمد جواد فاضل لنکرانی، از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، با حضور آیت محمد جواد فاضل لنکرانی، از پژوهشگران برتر مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تجلیل شد.

حجج اسلام عباس ساوی، محمد علی قاسمی، بیاتی از برترین پژوهشگران مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) بودند که در این روز از آنها تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است: در ابتدای این مراسم،  نشست علمی با موضوع « استهلال با چشم مسلح»  با حضور و سخنرانی آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی هم برگزار شد.

عضو جامعه مدرسین در سخنانی با اشاره به اهمیت بحث « استهلال با  چشم مسلح » گفت: این مسئله از دیر باز مورد توجه علما و مراجع بوده است و در همین زمینه بعضا موافقین و مخالفینی هم وجود دارند که حاضر به پذیرش استهلال با چشم مسلح نیستند.

 عضو جامعه مدرسین حوزه با بیان این که بعضی از مراجع استهلال با چشم مسلح را ناکافی می دانند و همین امر سبب اختلافاتی در امر فتوا در اول ماه و یا آخر ماه شده است، اظهار داشت: با بررسی های دقیق و متقن روایات به سادگی می توان اثبات کرد که استهلال با چشم مسلح ممکن و برای آن شواهدی هم ذکر کرد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار با اشاره به ادله کافی در اثبات استهلال با چشم گفت: از جمله این ادله می توان به روایات متواتر که در باب وجوب صیام در بحث رؤیت هلال آمده اشاره کرد.

وی اظهار داشت: در مورد « رؤیت » نظر بعضی علما این است که چشم عادی دلالت دارد، اما رؤیت با ابزار دلالت ندارد ولی در همین رابطه ما و بعضی علمای دیگر معتقدیم که کلمه « رؤیت » اطلاق دارد و شامل رویت با چشم مسلح و غیره را شامل می شود.

خبر تکمیلی این نشست مستقلا منتشر می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha