چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام موسوی فرد ، امام جمعه خرمشهر

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان گفت: در استان خوزستان در حوزه قرآن و ترویج این معارف نسبت به دیگر استان‌ها کارهای خوبی اتفاق افتاده اما تا هدف و نقطه مطلوب فاصله است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمد نبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان، در نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان با اشاره به آیه شریفه «وَقالَ الرَّسولُ یا رَبِّ إِنَّ قَومِی اتَّخَذوا هٰذَا القُرآنَ مَهجورًا» اظهارداشت: اینکه صرف تلاوت قرآن باشد هیچ اثری نخواهد داشت باید از خود بپرسیم بعد از انقلاب اسلامی چه مقدار برای ارتقای این جایگاه توانسته‌ایم کارکنیم؟

وی بیان کرد: در استان خوزستان در حوزه قرآن و ترویج این معارف نسبت به دیگر استان‌ها کارهای خوبی اتفاق افتاده اما تا هدف و نقطه مطلوب فاصله است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد ادامه داد: به دنبال جمع‌کردن فعالان قرآنی بوده و در این زمینه نیازمند آمایش سرزمینی و بانک اطلاعاتی فعالان قرآنی هستیم که باید آماده و تهیه شود و باید دستگاه ‌ای معین شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با اشاره به این‌که دستگاه‌ها گزارش عملکردهای خود را بر اساس بودجه اختصاص داده‌شده، ارائه دهند، ادامه داد:  نسبت به برنامه‌های آموزشی پیشرو اولویت‌بخشی وجود داشته باشد.

امام‌جمعه اهواز عنوان کرد: با توجه به اسلامی بودن نظام، ادارات توانمند پای‌کار بیایند و هرکدام جلسه قرآنی را بر عهده و مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی فرد با اشاره به ایجاد موسسه تخصصی و قوی قرآنی در دفتر، گفت: این موسسه تخصصی قرآنی در سطح سه و چهار حوزه علمیه به فعالیت می‌پردازد و از ظرفیت‌های موجود نیز استفاده خواهد کرد.

وی در پایان به اهمیت برگزاری جلسات قرآنی در حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و آموزش‌وپرورش اشاره و اظهار داشت: مدیران در شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان خوزستان حضور پیدا کنند چراکه لازمه تصمیم کاربردی، حضور مدیران است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha