سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
شیردارخوین

حوزه/ همزمان با ۱۳ اسفندماه سالروز شهادت شهید محمد جواد دل آذر، تولید مستند شیردارخوین به کارگردانی بسیجی هنرمند مصطفی کوچکی در قم ‍‍پایان یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، مستند شیردارخوین که به همت ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تهیه شده که در سالروز شهادت این شهید بزرگواردر فضای مجازی و رسانه ملی پخش شد.

این مستند که با نویسندگی فاطمه دولتی، تصویربرداری سعید نائینی و تدوین وحید سلمانی آماده پخش شده است؛ روایتی از زندگی سردار شهید محمدجواد دل آذر مسئول عملیات لشکر ۱۷ علی بن ابیطالب علیه السلام در زمان دفاع مقدس می باشد.

مستند شیردارخوین در قم تولید شد

وی در سال ۱۳۵۹ به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد و بعد از گذراندن یک دوره آموزشی کوتاه مدت به سوی جبهه‌های نبرد شتافت و چندین بارمجروح شد. در روزهای ابتدای جنگ با حضور در جبهه‌های دارخوین، سلیمانیه و محمدیه با مسئولیت واحد خمپاره انداز شجاعانه در مقابل دشمن بعثی ایستاد. تجربه و آموزش‌هایی که او در دوران حضور در کادر درجه داری ارتش کسب کرده بود در این جا به کمک وی آمد.


لیاقت و شایستگی‌های جواد کم کم او را آماده پذیرش مسئولیت‌هایی خطیر در عرصه دفاع مقدس کرد. مسئولیت عملیات لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) آزمون سنگینی بود که این فرمانده لایق توانست از آن سر بلند بیرون آید. او در بیشتر عملیات‌هایی که لشکر ۱۷ به عنوان یگان عمل کننده شرکت داشت، با شجاعت و زیرکی خود نقشی تعیین کننده در پیروزی‌های لشکر ایفا کرد.

مستند شیردارخوین در قم تولید شد
سرانجام پس از سال‌ها تلاش انقلابی و شجاعانه و شرکت در عملیات‌های محرم، رمضان، خیبر، والفجر ۴ و بدر، ۱۳ اسفند سال ۱۳۶۴ در عملیات ظفرمند والفجر ۸ در منطقه فاو، زمانی که در قنوت عشق با معبود خویش در راز و نیاز بود، بر اثر ترکش خمپاره به آرزوی دیرینه اش شهادت در راه خدا رسید و پس از تشییع باشکوه، در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) شهر قم به خاک سپرده شد.


گفتنی است: پیش از این کتاب زندگینامه داستانی سردار شهید محمدجواد دل آذر نیز تحت عنوان «شیر دارخوین» به رشته تحریر در آمده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha