پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه / مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد از مراکز مهم تبلیغ جهانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌آیند و نگاهی گذرا به دوران انقلاب نشان می‌دهد که مردم حقایق را از طریق مساجد دنبال می‌کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام سید رضا موسوی، ظهر امروز در جمع مردم نمازگزار و اعضای هیات امنای مسجد عبید زاکان، قزوین گفت: مسئولان و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی دوران انقلاب، از طریق مساجد با مردم ارتباط داشتند و مطالب گفتنی را به مردم منتقل می‌ کردند.

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس هم حوادث جبهه‌ها و پیامدهای سیاسی و اجتماعی عملیات رزمندگان، بیشتر از تریبون‌های مساجد برای مردم تبیین می‌شد؛ حتی فرماندهان مؤثر دفاع مقدس پس از انجام عملیات‌های مهم، در مساجد حضور پیدا می‌کردند و درباره‌  چگونگی عملیات‌ها و دستاوردهای آن، به ویژه تأثیر آن در تحولات منطقه‌ای و جهانی، سخن می‌گفتند و مردم هم سخنان پرشور آنان را به‌عنوان سفیران صادق دفاع مقدس، به جان و دل می‌سپردند و برای دیگران نقل می‌کردند.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین عنوان کرد:  یکی از تأثیرات مهم مساجد در دوران دفاع مقدس، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بود. عمدتاً تشییع شهدا از مساجد محله‌ها شروع می‌شد و آحاد مردم با حضور بستگان و نزدیکان شهدا در مساجد، محفلی روحانی و معنوی را برپا می‌ کردند و با توسل به ائمه‌ی معصومین(ع) و ارواح شهدا، برای پیروزی رزمندگان و رسوایی دشمنان اسلام، خالصانه دعا می‌کردند.

وی ادامه داد: مساجد، همان طور که خانه‌ رزمندگان  در دوران دفاع مقدس بودند، امروز بهترین کانون دینی و فرهنگی برای نشر ارزش‌ها و اهداف والای آنان به حساب می‌آیند.

حجت الاسلام موسوی عنوان کرد: فعالیت‌ها و برنامه‌های متعددی در این سال ها از مسیر مسجد محقق شد؛ چه در دوران انقلاب، چه دوران جنگ تحمیلی و چه در حال حاضر که پایه و تکیه گاه بخش قابل توجهی از برنامه‌های اجتماعی محلات بر محور مساجد می چرخد.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد استان قزوین گفت: مساجد از مراکز مهم تبلیغ جهانی انقلاب اسلامی و ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌آیند ونگاهی گذرا به دوران انقلاب اسلامی، نشان می‌دهد که مردم حقایق انقلاب اسلامی و حوادث جهانی را از طریق مساجد دنبال می‌کردند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عبدالله IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    مسجد عبیدزاکان کجا است!؟ منظورتون مسجد فاطمه زهرا است؟