پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
محمد رضا برته

حوزه/ مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور از تشکیل مجمع فعالان رسانه ای حوزوی خبر داد و خبرگزاری رسمی حوزه را رسانه همه نهادهای حوزوی خواند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اراک، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته، در جریان سفر به استان مرکزی، با حضور در مرکز خدمات حوزه استان، در جلسه ای با مسئول این مرکز گفت: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه یکی از وجوه جمع و تعامل همه نهادهای حوزوی است و به همت همه این مجموعه‌ها در جلسات ادواری با رؤسای نهادهای عالی حوزوی، بحث های مهمی به ویژه با محوریت مسائل آسیب شناسی حوزه و روحانیت در فضای مجازی مطرح شده است و تصمیمات کلانی نیز گرفته می شود.

وی افزود: مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه، خدمتگزار همه نهادهای حوزوی است و تلاش شده خبرگزاری رسمی حوزه رسانه همه نهادهای حوزه باشد.

مدیر مسئول خبرگزاری رسمی حوزه با اشاره به اجرای طرح کادرسازی رسانه ای، اظهار کرد: در بحث برگزاری کارگاه های سواد رسانه این کار از مدت ها قبل شروع شده و تعدادی از فارغ التحصیلان این دوره در استان مرکزی تجلیل و گواهی های پایان دوره خودشان را  نیز دریافت کردند.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور ادامه داد: حجم عظیمی از تجارت در فضای مجازی درحال انجام است، ولی باید پرسید که  حجم بازار اسلامی آن چقدر است؟ ما کجا هستیم؟ باید بگوییم که تقریبا نیستیم و این دو دلیل عمده دارد، دلیل اول آن که اساسا نگاه ما به فضای مجازی بیشتر تهدید محور بوده است و دلیل دوم هم این است که اصلا نگاه تجاری به این فضا نداشته ایم.

وی همچنین آمادگی مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور را برای توانمندسازی رسانه ای طلاب و خانواده های آنان و برگزاری دوره های و کارگاه های آموزشی تولید عکس نوشت، تدوین فیلم، گویندگی، مستندسازی، نقد فیلم، خبرنویسی، تولید منبرهای یک دقیقه ای و ... اعلام کرد.

حجت الاسلام والمسلمین برته به تشکیل مجمع فعالان رسانه ای حوزوی اشاره کرد و گفت: لازم است در استان مرکزی نیز پیگیری مضاعفی انجام شود تا مجمع استانی هم آرام آرام شکل بگیرد.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه کشور همچنین از پیگیری تشکیل اورژانس مواجه با آسیب های مجازی متشکل از همه نهادهای حوزوی خبر داد.

طاهری: ممتازین حوزوی مهارت های رسانه ای را فرا می گیرند

حجت الاسلام حسن طاهری، مدیرکل مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی هم با ارئه گزارشی از برنامه ها و فعالیت های این مرکز، گفت: برگزاری دوره های سواد رسانه ای و ارتباطات، مشاوره های فرهنگی و خانواده در دستور کار قرار دارد. به طور مثال برای ممتازین حوزوی کلاس های سواد رسانه ای و آسیب های اجتماعی نیز در نظر گرفته می شود.

مدیر کل مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی همچنین خواستار همکاری و حمایت مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه در برگزاری دوره های سواد رسانه ای طلاب استان شد.

وی در پایان گفت: بحث توانمندسازی خانواده های طلاب از مسائل بسیار مهم مرکز خدمات است تا کمکی به معیشت آنان شود. در این راستا تفاهم نامه های خوبی منعقد شده که البته پیشرفت کار نیاز به تعامل های ستادی هم دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha