چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
موسوی اصفهانی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان همدان گفت: مسئله مهمی که روحانیون پیشکسوت و جامعه مذهبی ما باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، مسئله معرفی حوزه‌های علمیه به عموم مردم و دعوت به حضور جوانان در عرصه سربازی امام زمان(عج) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، عصر امروز در مراسم تقدیر از روحانیون پیشکسوت همدانی، با تقدیر از حجت الاسلام والمسلمین شعبانی به جهت برگزاری این مراسم، اظهار داشت: در مدتی که بنده در همدان خدمت روحانیون و طلاب هستم، این عزیزان همراهی‌های خوبی داشته اند که لازم است از همه آنها تقدیر کنم.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام حوزه‌های علمیه، افزود: مسئله مهمی که روحانیون پیشکسوت و جامعه مذهبی ما باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند، مسئله معرفی حوزه‌های علمیه به عموم مردم است.

مدیر حوزه علمیه استان همدان افزود: عده زیادی از متدینین نیز حتی نقش حوزه‌های علمیه در حفظ دین را آن طور که باید نمی‌دانند و برخی از موارد حوزه را در یک نماز جماعت، منبر و یا روضه خلاصه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات نیز بسیار با ارزش است، اما لازم است که از این امانت به خوبی نگهداری کنیم، گفت: علمای گذشته با تمام سختی‌ها از حوزه‌های علمیه مراقبت و حفاظت کردند و این امانت را به ما تحویل دادند، بنابراین این وظیفه بر دوش ما نیز وجود دارد که این امانت مهم را به نسل آینده تحویل دهیم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه نباید اجازه دهیم تا استقلال حوزه کاهش پیدا کند، مطرح کرد: یکی از وظایف اصلی ما این است که نقش روحانیت در بقا دین را برای عموم مردم خصوصا جامعه متدینین تبیین کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: روحانیت برای حفاظت از دین الهی از منافع شخصی خود چشم پوشی کرده و با زهد و تقوا و زندگی حداقلی، خود را وقف دین کرده‌اند تا این امانت امروز به دست من و شما برسد.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان اینکه اگر حوزه‌های علمیه ضعیف شود، روزه، نماز و حتی انقلاب نیز ضعیف می‌شود، خاطر نشان کرد: بنده به عنوان خدمت‌گزار حوزه‌های علمیه استان از شما بزرگان تقاضا دارم که در درجه اول اگر خود پسر و یا نوه‌ای دارید که لایق حضور در حوزه است آنها را به سربازی امام زمان دعوت کنید و سپس در بین آشنایان، جوانان را برای حضور در این راه تشویق کنیم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی که از افتخارات قرن حاضر است نیز به برکت همین حوزه‌های علمیه و امام(ره) و رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و تداوم پیدا کرده و لذا باید در مسیر تبلیغ حوزه و تبیین جایگاه آن قدم‌های موثری را برداریم.

مدیر حوزه علمیه استان همدان، این رشته و مسیر را رشته انبیا دانست و عنوان کرد: دعای آیت الله فاضلیان این بود که خداوند همه فرزندانش را از علما، روحانیون و مبلغان دین قرار دهد و تا به امروز نیز این دعا مستجاب شده و فرزند و نوه‌های ایشان جز علما و روحانیون هستند.

وی تصریح کرد: متاسفانه برخی به اشتباه، مشکلات کشور را منتسب به حوزه می‌دانند و لذا باید مراقب باشیم که با وجود تبلیغات سوء ما نیز دلسرد نشویم و به یاد داشته باشیم که این لطف خدا بوده و پروردگار بر ما منت گذاشته است که ما را به عنوان سرباز دین خود انتخاب کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha