جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسن طاهری

حوزه/ امام جمعه موقت همدان گفت: عالمی که مجهز به علم و تقوا باشد هم طاهر است و هم مطهر.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حسن طاهری، عصر امروز در مراسم تقدیر از روحانیون پیشکسوت همدانی، با تقدیر از خدمات روحانیون و علمای همدانی، اظهار داشت: در این مراسم باید از آیت الله موسوی اصفهانی به جهت خدمات و ساماندهی خوبی که در حوزه‌های علمیه انجام داده‌اند، تقدیر به عمل آورده شود.

وی با بیان اینکه علمای شیعه به علت آنکه مستقل بودند و به برکت وجودی امام زمان(عج) استقلال خود را حفظ کرده‌اند، با چنین مشکلاتی مواجه نبودند، یادآور شد: علما، علم خود را با تقوا توام کردند و مثل یک آب زلال در جامعه موثر بوده‌اند، تا جایی که توانستند پادشاهی دو هزار و پانصد ساله را سرنگون کنند.

امام جمعه موقت همدان با تاکید بر اینکه روحانیت امروز باید از انقلاب محافظ کند، گفت: البته با مشکلاتی در کشور مواجه هستیم که باید در مسیر اصلاح گام برداشته شود.

حجت الاسلام والمسلمین طاهری، تصریح کرد: در دوران حضور کمونیست‌ها در شوروی که همه مساجد را تخریب کردند، برخی از مساجد به دلیل آثار تاریخی تخریب نشدند و لذا این افراد بر روی دیوارهای این مساجد اقدام به توهین به خداوند کردند، اما نتیجه کار آن شد که پس از ۷۰ سال، از تمام این مساجد صدای  "أشهد أن لا إله إلا الله" طنین انداز شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha