جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پایش قرآنی طلاب مدارس علمیه کرمانشاه

حوزه/ معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه گفت: رزمایشی در قالب پایش قرآنی مدارس علمیه سطح استان برگزار و اساتید فن در دو سطح روخوانی، روانخوانی و تجوید الصلاه، طلاب را مورد ارزیابی قرار دادند.

حجت الاسلام مهدی محمدی فر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، بیان کرد: با توجه به رصدهای انجام شده در مدارس علمیه، بطور کلی در زمینه مباحث قرآنی، باید برنامه ای بصورت جدی ، هدفمند و کارآمد، داشته باشیم.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه افزود: با توجه به تصمیمات شورای قرآنی استان، مصوب شد قبل از اینکه برنامه ای در خصوص مباحث قرآنی نوشته شود، لازم است نسبت به وضعیت قرآنی مدارس علمیه، شناسایی ظرفیت ها، ضعف و قوت ها را رصد کنیم.

برگزاری طرح پایش قرآنی طلاب مدارس علمیه کرمانشاه

حجت الاسلام محمدی فر بیان کرد: در راستای اجرای برنامه های قرآنی، رزمایشی در قالب پایش وضعیت قرآنی طلاب، بصورت متمرکز و استانی و توسط یک گروه مصاحبه کننده واحد، انجام گردید.

معاون تهذیب حوزه علمیه کرمانشاه اظهار داشت: طلاب را در دو مرحله روخوانی و روانخوانی و تجوید الصلاه ، مورد ارزیابی قرار دادیم که ظرفیتهای قرآنی هم در سطوح مختلف شناسایی و نتیجه را به مدیران مدارس اعلام، تا جهت ارتقاء سطح قرآنی افراد ضعیف و متوسط، کارگاه هایی را برگزار کنند.

برگزاری طرح پایش قرآنی طلاب مدارس علمیه کرمانشاه

حجت الاسلام محمدی خاطر نشان کرد: ضمنا طلابی که از لحاظ تجویدی و زیبا خوانی مناسب ارزیابی شده باشند، در دوره تربیت مربی قرآن که در ترم دوم انجام خواهد شد، حضور خواهند یافت.

وی در پایان گفت: امید است با انجام طرح پایش و برگزاری کارگاه های مناسب، وضعیت قرآنی مدارس علمیه بهتر از قبل گردد و از همین ظرفیت اساتید خوبی تربیت و شاهد رشد معنوی طلاب باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رحیم سرابی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۶
    0 0
    سلام آموزش قرآن در حوزه های علمیه باید بصورت تدریس مکتب خانه ای اجرا شود و همه طلاب جدیدالورود را ملزم به حضور در این طرح بنمایند و در شبهای دوشنبه و جمعه در جلسه قرائت قرآن تک تک طلاب چندین خط از قرآن را خوانده و استاد تصحیح نماید.