شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جلسه مسئولان مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه با آیت الله رجبی

حوزه/ رئیس و مدیران مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه با آیت الله محمود رجبی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله رجبی در دیدار با رئیس مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه و جمعی از مدیران این مرکز بر آمادگی این موسسه برای همکاری های دینی و فرهنگی در عرصه بین الملل با حوزه های علمیه تاکید کرد و گفت: ما وظیفه خود می دانیم که به حوزه های علمیه خدمت کنیم و تمامی همکاری خود را با حوزه های علمیه در همه ابعاد ادامه می دهیم.

وی گفت: مرحوم حضرت آیت الله مصباح یزدی رحمت الله علیه همواره از شخصیت و مدیریت آیت الله اعرافی تمجید می کردند و بر ضرورت همکاری با حوزه های علمیه تاکید داشتند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی گفت: زبان و ارتباط و حضور در عرصه های بین المللی دنیای جدیدی را به روی انسان باز می کند و به خوبی ظرفیت ها و نیازهای عظیم بین المللی برای انسان قابل درک می شود و به ما می فهماند که باید جهانی فکر کنیم و نسبت به مسائل دینی و فرهنگی تمام بشریت احساس وظیفه کنیم. 

عضو شورای عالی حوزه های علمیه بیان داشت: آن چه در عرصه بین الملل مهم و قابل توجه است توجه به شیوه ها و روش ها است که از این لحاظ مدیران و مبلغان دینی بین الملی باید با آنها آشنا شوند.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر تربیت مبلغان زبان دان برای عرصه های بین المللی گفت: هم زبان آموزی و هم ارتباطات با جهان جزء ضروریات است و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید سیاست و راهبرد شود و برای آنها برنامه ریزی شود. 

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی اظهار داشت: همه ما وظیفه داریم که تمام ظرفیت های دینی و فرهنگی  را در عرصه های بین الملل به کار بگیریم. 

وی به ظرفیت های انجمن فارغ التحصیلان موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره اشاره کرد و گفت: این انجمن قابلیت ها و ظرفیت های خوبی را در عرصه های بین المللی به ویژه در تدوین و تهیه محتواهای دینی دارند که می توان از آنها بهره برد. 

وی در پایان اعلام آمادگی کرد که در قالب طرح ولایت طرح هایی با رویکرد بین المللی برای اساتید و فعالان عرصه بین الملل توسط موسسه آموزشی و پژوهشی اجرا شود.  

در ابتدای این دیدار حجت الاسلام و المسلمین حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه ضمن تکریم و گرامی داشت مقام و شخصیت دینی و علمی آیت الله مصباح یزدی  گفت: چندین نسل حوزویان به نوعی خود را مدیون زحمات و تلاش های حضرت آیت الله مصباح یزدی می دانند. 

وی در ادامه به معرفی ساختار و رویکرد جدید مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه پرداخت و موضوعاتی را مانند تدوین و سر فصلهای محتوایی مورد نیاز جامعه مخاطب بین الملل، ترجمه متون دینی مورد نیاز مخاطبان ملل جهان، تربیت مبلغان زبان دان، اولویت گذاری نیازهای دینی و فرهنگی مخاطبان عرصه بین الملل،سامان بخشی تشکل های دینی بین المللی، انعقاد تفاهم نامه های همکاری با نهادهای دینی و فرهنگی بین المللی داخل و خارج از کشور  را جزو اولویت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه دانست.

وی در ادامه به صورت مشخص پیشنهاد تدوین کتابی تحت عنوان آشنایی با قرآن ویژه مخاطبان بین الملل با هدف معرفی قرآن به مخاطبان جهانی به ویژه جوانان سایر کشورها و نیز تدوین یکصد جلد کتابچه در موضوعات مختلف دینی  وفرهنگی را مطرح نمود که مورد استقبال رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی قرار گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha