پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 947656
۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
درختکاری استاندار قم با یاد شهدا

حوزه/ مراسم کاشت نهال در آستانه ۱۵ اسفندماه روز درختکاری، امروز با حضور بهرام سرمست استاندار و محمد شعاعی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم در محوطه استانداری قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست در حاشیه این مراسم با بیان اینکه ما از تمام قمی‌ها می‌خواهیم درختی را به نشانی دوستی با یکدیگر غرس کنند، اظهار کرد: ما تلاش می‌کنیم تا کاشت درخت را به‌عنوان یک موضوع دینی در سطح استان رواج دهیم.

وی اضافه کرد: بنده نیز در دوران کودکی خود یک درخت کاشتم که هنوز این درخت پابرجاست و هرگاه آن را می‌بینم نشاط و شادی خاصی پیدا می‌کنم.

سرمست با اشاره به اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار فضای سبز و درختکاری است، عنوان کرد: ما می‌توانیم درختی را به یاد شهدای گرانقدر غرس کنیم تا هم حافظ ارزش‌ها و هم حافظ منابع طبیعی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در موضوع درختکاری فرقی میان شهروند و استاندار نیست چراکه درخت جزو ملزومات زندگی انسان است و در دوران توسعه شهرنشینی بیشتر از هر زمان دیگری نیازمند گسترش فضای مجازی و افزایش درختکاری هستیم.

استاندار قم گفت: همانطور که درخت برای ما اکسیژن تولید می‌کند و فضای تنفسی مردم را فراهم می‌سازد، مردم نیز وظیفه دارند بستر پرورش درخت را فراهم سازند.

وی با تاکید بر اینکه استانداری برای همه اقشار، گروه‌ها و همه موجودات زنده در فضای سرزمینی قم مسئولیت دارد، مطرح کرد: استانداری برای فضای زیست استان یک نگاه ویژه قائل است و برای حفظ این فضا تلاش لازم را بکار گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha