جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید جعفر موسوی زاده معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی زاده، با بیان اینکه ۷ مدرسه سفیران هدایت، حدود ۱۵ واحد درسی قرآنی شامل حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن را در دروس خود گنجانده است، گفت: خوشبختانه با نگاه قرآنی حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، به‌عنوان نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، نگاه قرآنی در حوزه علمیه بسیار تقویت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید جعفر موسوی زاده، جانشین حوزه علمیه استان خوزستان، در رابطه با نشست شورای توسعه فرهنگ قرآن کریم استان خوزستان، اظهار داشت: یکی از حلقه های مفقوده‌ فعالیت‌های قرآنی در خوزستان، این کارگروه توسعه فرهنگ قرآن کریم خوزستان بود که بحمدالله با درایت نماینده ولی فقیه در خوزستان، تشکیل شده است.

وی در رابطه با فعالیت‌های قرآنی حوزه علمیه خوزستان، گفت: در حوزه علمیه نگاه خوبی به قرآن کریم وجود دارد؛ به‌طوری‌که در یک سال گذشته ۲۳ مدرسه علمیه در استان تبدیل به مدرسه قرآنی شده‌اند که از طلاب سطح یک، استادان و مدیر مدرسه در طرح قرآنی این مدارس شرکت داشته و مفاد درسی آنها، علاوه بر دروس رسمی شامل حفظ قرآن کریم و آموزش مباحث ادبیات عرب مرتبط با قرآن کریم نیز هستند.

معاون آموزش حوزه علمیه خوزستان، اضافه کرد: همچنین مدارسی در اهواز، شوش و اندیمشک وجود دارد که طلاب آن از پایه اول تا ششم، کل قرآن کریم را حفظ می‌کنند.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، با اشاره به تأسیس دارالقرآن الکریم حوزه علمیه استان خوزستان گفت: مباحث قرآنی با حضور فرهیختگان در این دارالقرآن مورد گفت‌وگو قرار گرفته و نهایتاً نیز به طرح تبدیل و به مدارس علمیه ابلاغ می‌شود.

جانشین حوزه علمیه خوزستان، اظهارداشت: بحمدالله نیز ۷ مدرسه سفیران هدایت، حدود ۱۵ واحد درسی قرآنی شامل حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن را در دروس خود گنجانده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه با نگاه قرآنی حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی‌فرد، به‌عنوان نایب‌رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان، نگاه قرآنی در حوزه علمیه بسیار تقویت شده است.

حجت‌الاسلام موسوی زاده، در پایان گفت: در برنامه پنج‌ساله‌ای که در مدیریت حوزه علمیه خوزستان تعریف‌شده، با ارائه طرح‌های قرآنی به ائمه جماعات، سعی داریم فرهنگ قرآن کریم در مساجد را گسترش دهیم.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha