شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
ماموستا خدایی

حوزه/ امام جمعه شهرستان بانه گفت: یک روحانی و طلبه دینی باید همواره جدای از دغدغه های دینی، در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز احساس مسئولیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی، امروز در دیدار با جمعی از روحانیون و ائمه جمعه اهل سنت کردستان اظهار داشت: یک روحانی و طلبه دینی باید همواره جدای از دغدغه های دینی، در حوزه اجتماعی و فرهنگی نیز احساس مسئولیت کند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: روحانی که خود را به هر علت از جامعه اسلامی به دور بداند، هم در افکار و اذهان عمومی منزوی می شود و هم اینکه نتوانسته است که وظایف دینی و اسلامی خود را به نحو احسن به انجام برساند.

این عالم اهل سنت با اشاره به نزدیکی سال جدید، افزود: در آستانه ورود به سال جدید هستیم و سالی را که پشت سر گذاشتیم با وجود تحریم ها، کرونا و... برای بسیاری از اقشار جامعه بسیار سخت گذشت، لذا امیدواریم سال آتی سالی به دور همه این مشکلات باشد.

ماموستا خدایی با اشاره به اینکه در این روزها باید از خانوارهای بی بضاعت دستگیری کنیم، بیان داشت: این روزها بسیاری از مردم در تکاپوی خرید شب عید هستند و بی گمان هستند خانواده هایی که به علت مشکلات مالی استطاعت کافی ندارند، بنابراین اگر ما یک مسلمان هستیم باید اجازه ندهیم که برادر دینی مان در این روزها احساس اندوه کند.

امام جمعه شهرستان بانه گفت: بنابراین از شما روحانیون، ائمه جمعه و طلاب درخواست می کنیم که در کنار سایر خیرین جامعه به میدان ایثار و جهاد وارد شوید و بخشی از کار را برعهده بگیرید تا ان شاء الله مردم این خطه سال خوبی را آغاز کنند.

ماموستا خدایی خاطرنشان کرد: مسلمان واقعی کسی است که ندای یاری هم دین خود را که می شنود به یاری وی بشتابد، نه کسی که خود را تنها چهار دیواری دعا و راز و نیاز زندانی کرده است، زیرا اسلام دینی اجتماعی است و بُعد اجتماعات دستورات و تاکیدات فراوانی دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha