پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه تلاش های دست اندرکاران امر خدمت رسانی به مناطق محروم جنبه جهاد دارد، گفت: در این رابطه کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) که قدم های موثری در مقابل جریانات بیگانه و خارجی برداشت و بیش از همه مردم و خیرین بودند که سنگ تمام گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با مدیران ارشد کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) خراسان جنوبی که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد انقلابی به فرمان حضرت امام راحل(ره) برگزار شد، ضمن تبریک هفته احسان و نیکوکاری، با بیان اینکه اگر افراد، انسانیت آنها سالم بماند و اگر از باب عقیده و اندیشه، مسلمان و مومن باشند، هرگز شاهد اختلاف طبقاتی نخواهیم بود ، گفت: مشکل ما این است که انسانیت و شجره انسانها آسیب دیده است، به  همان میزان آرمان های اسلامی نیز معطل مانده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در ادامه گفت: آنچه از انقلاب می‌گویم مسئله تازه‌ای نیست، انقلاب ما اسلام ماست نه کم و نه زیاد، بیش از هزار سال مسلمان بوده‌ایم اما در پیاده کردن اسلام باید عذر تقصیر بخواهیم، بخش عظیمی  از بلاهایی که دچار می شویم به این دلیل است که انسان به وظیفه خود عمل نمی‌کند، عارض می شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: دشمن بر انسان‌های سالم نمی تواند سلطه پیدا کند، در طول تاریخ آزاد مردها هیچ وقت زیر سلطه کسی نرفتند جز حق، اما وقتی این تعهدهای انسانی مورد بی مهری قرار بگیرد، سیستم دفاعی جامعه از کار می افتد که نتیجه آن می شود ۲۰۰ سال انگلیس بر ایران حاکم باشد، تز آنها این بود که ایرانی باید گرسنه باشد، در فیلم یتیم خانه ایران که در آن تاریخ، نصف جمعیت ایران در اثر گرسنگی و بیماری مردند.

وی افزود: دلیل صورت گرفتن اینگونه سلطه و ظلم‌ها ضعیف بودن اراده دینی و انسانی است، همانند بدن انسان که اگر سیستم دفاعی آن ضعیف باشد، میکروب وارد بدن شده و باعث مریض شدن انسان می گردد.

امام جمعه بیرجند تصریح کرد: تجربه ما در این بیش از ۴۰ سال ثابت کرده که هر وقت به موارد اسلامی، انقلابی و تعهدهای انسانی خود درست عمل کردیم پیروز شدیم، هرجا لیبرال‌ها امور را بدست گرفته اند، اختلاس، دزدی و نابرابری ایجاد کرده‌اند، اصلا سیستم لیبرال دموکراسی بدلیل اینکه دلیل عقلی ندارد، استدلالش این است که تنها راه حاکم شدن بر مردم، بدست گرفتن ثروت و قدرت در دست یه تعداد انسان که همان افراد تصمیم گیر باشند و بقیه که زیر دست هستند اطاعت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: اینکه می بینید، گرانی ها، اختلاس‌ها و دزدی‌هایی که اتفاق می افتد، اتفاقی نیست، در سیاست چیزی به نام اتفاق وجود ندارد، اینها طرح برنامه است، وقتی این اعمال در کشوری صورت گیرد، استعمار به آنجا حمله می‌کند و تحت اختیار خود می گیرد.

وی در ادامه افزود: در این مدت با وجود این همه محدودیت، تحریم و جنگ‌های نظامی، هر کشوری جز ایران بود از پا در می آمد، اما مردم ایران بدلیل وجود اعتقادات و دین داری بالایی که دارند مقاومت کردند، همانند اوایل اسلام که پیامبراکرم(ص) در شعب ابی‌طالب در تحریم اقتصادی بودند، و با روزی یک خرما جانشان را حفظ کردند اما از عقیده خود دست برنداشتند.

نماینده مقام معظم رهبری درخراسان جنوبی با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) پس از هجرت به مدینه نیز طی ۱۰ سال در ۸۰ جنگی که به مسلمین تحمیل کردند، مشغول بود، اما باز هم در آخر این اسلام بود که پیروز شد، گفت: غربی ها نمی خواهند ملتی مستقل باشد، آنها دنبال نوکر می‌گردند، جان، مال، ناموس و استقلال مردم باید تحت سلطه آنها باشد و هیچ انسان آزاده ای این را نمی پسندد، آنهایی که خودشان و کشورشان را می فروشند، انسان نیستند، قبل از هرچیزی در این زندگی باختند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی یادآور شد: همواره در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی، در انواع جبهه های علمی، نظامی، اقتصادی نهاد ها و سازمان ها و بیش از همه خود مردم عزیزدر این شرایط شیوع ویروس کرونا که در مشاغل و اقتصاد تاثیر گذاشت خیلی زیبا عمل کردند، کشورهایی که آن همه ادعا می کردند دیدید که چگونه مفتضح شدند و کشور ایران اسلامی با این همه تحریم و محدودیتی که داشت به چه زیبای عمل کرد.

وی ادامه داد: در این رابطه کمیته امداد، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرامین حضرت امام(ره) که قدم های موثری در مقابل جریانات بیگانه و خارجی برداشت و بیش از همه مردم و خیرین بودند که سنگ تمام گذاشتند و با وجود فشارهای ناشی از تحریم های ظالمانه که غربی‌ها تصور می‌کردند با این تحریم ها کار ایران تمام است، اما خودشان رسوا شدند به طوری که امروز طبق گفته کارشناسان خودشان در آمریکا بیش از ۵۰ میلیون نفر گرسنه وجود دارد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در همه شرایط حرف اصلی را نیروی انسانی می زند، گفت: در این سه نهاد این نیروی انسانی پرتلاش وجود دارد، وقتی ایمان، ایثار، تجربه و فداکاری است، خیر و برکت ایران را فرا می‌گیرد و موجب یاس دشمن می شود، به طوری که کارشناسان غربی می‌گویند دیگر ایران پیروز این میدان است و بیش از این دست و پا زدن فایده ای ندارد..

حجت الاسلام و المسلمین عبادی در پایان خطاب به کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: این تلاش ها و زحمت های شما هم جنبه های عاطفی داشته و هم جنبه جهاد در مقابل دشمن دارد، از سویی ذخیره خیری است که در این مقطع خانواده ها و جوانان کم درآمد را حفظ می کنید تا این مقطع سخت را پشت سر بگذارند، لذا هیچ لذتی بالاتر از این نیست که در خدمت طبقه محروم باشید و این کار برای خدا بهترین عبادت است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha