پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با اشاره به حمله اخیر آمریکا به مراکز حشدالشعبی و نیروهای ایرانی در مرز سوریه و عراق و پاسخ قاطع نیروهای مقاومت، گفت: مقاومت و پاسخ‌گویی به اقدامات آمریکا هم در بیان و هم در عمل ادامه دارد و این تجلی همان سخن مقام معظم رهبری است که امروز دیگر دوره بزن‌دررو تمام شده است، درواقع امروز این دوره نه‌تنها در ایران بلکه در عراق و سوریه و لبنان نیز به پایان رسیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی بجنورد که با حضور پرشور نمازگزاران و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مقابله با کرونا در مصلای امام خمینی (ره) مرکز استان برگزار شد، با اشاره به حمله اخیر آمریکا به مراکز حشدالشعبی و نیروهای ایرانی در مرز سوریه و عراق، اظهار کرد: در سال‌های اخیر دو حرکت به دستور مستقیم رئیس‌جمهور آمریکا علیه ایران صورت گرفته است؛ یک حرکت فرمان مستقیم ترامپ در به شهادت رساندن سردار سلیمانی بود و اقدام دیگر دستور حمله به مراکز حشدالشعبی و نیروهای ایرانی بود که توسط بایدن صادر شد.

وی تصریح کرد: معنای نخست این حرکت این است که بایدن با ترامپ فرقی ندارد و چنان‌که او روزی دستور حمله مستقیم به کاروان حامل سردار شهید سلیمانی را داد، امروز هم بایدن دستور حمله مستقیم علیه مراکز حشدالشعبی و نیروهای ایرانی را صادر کرده است؛ پس هر دو یک راهبرد داشته و به دنبال یک هدف هستند اگرچه شاید ادبیات آن‌ها متفاوت باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: دستور بایدن در حمله به نیروهای ایرانی در مرز سوریه و عراق اثبات کرد این‌ها علی‌رغم تغییر چهره و ادبیات، همان نظام ظالمی هستند که نمی‌توان به آن‌ها اعتماد کرد و بایدن، ترامپ دوم است.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: بایدن که زمانی معاون رئیس‌جمهور آمریکا در دوره اوباما بود و بیشترین تلاش را برای ایجاد و سازمان‌دهی داعش انجام داد، به نظر می‌رسد امروز باز می‌خواهد از همان داعش و تروریست‌های آدم کش دنیا حمایت کند.

وی افزود: اقدام اخیر بایدن نشان داد که قصد دارد جبهه مقاومت را ضعیف و جبهه کفر و ترور و آدم کشی را در دنیا احیا و زنده کند؛ زیرا با این اقدام خود به همه اعلام کرد من با مسلمانان و مردم مسلمان نیستم؛ بلکه با تروریست‌ها هستم و از آن‌ها حمایت می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: داعش هزاران جنایت در دنیا انجام داده؛ اما بایدن امروز با این حرکت خود اعلام کرد که حامی آدمکش‌های دنیا است.

وی با اشاره به اینکه البته این اقدام بایدن بی‌جواب نماند، اظهار کرد: بعد از حمله بایدن به بو کمال، مبارزان عراقی حدود ۱۶ موشک به عین الاسد بزرگ‌ترین پایگاه آمریکایی‌ها در عراق شلیک کردند و بلافاصله بعد از آن در چهار نقطه دیگر عراق نیز به کاروان‌های آمریکایی حمله شد.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه این مقاومت و پاسخ‌گویی به اقدامات آمریکا هم در بیان و هم در عمل ادامه دارد، گفت: این تجلی همان سخن مقام معظم رهبری است که امروز دیگر دوره بزن‌دررو تمام شده است، درواقع امروز این دوره نه‌تنها در ایران بلکه در عراق و سوریه و لبنان نیز به پایان رسیده است.

وی خطاب به آمریکایی‌ها و جبهه استکبار، تصریح کرد: امروز جبهه مقاومت تنها ایران نیست؛ بلکه عراق و سوریه و لبنان را فراگرفته؛ به‌گونه‌ای که آنجا هم نمی‌توانید نقطه‌ای را بمباران کنید و بعد هیچ اتفاقی برای شما نیفتد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: با این حمله، بار دیگر همگان به این دو اصل اسلامی پی بردند که اولاً نمی‌شود به دشمن اعتماد کرد و ثانیاً دشمن کافر و منافق اصل پایبندی به انسانیت و عهدنامه و تعهد را متوجه نمی‌شود.

وی تصریح کرد: امروز فهمیدیم اگر عقب بمانیم و احساس ضعف کنیم گرگ‌های گرسنه دنیا به رحم نمی‌کنند و تنها راه مقابله با گرگ‌های گرسنه و خون‌خوار دنیا این است که با آن‌ها با قدرت برخورد کنیم؛ زیرا اگر احساس ضعف کنیم لاشخورهای دنیا جنایت‌های خود را افزایش می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در این راستا باید تلاش کنیم قدرت اقتصادی و اجتماعی خود را بالا ببریم، مشکلات و کاستی‌های موجود را کاهش داده و نارضایتی‌ها را در جامعه کم کنیم؛ زیرا اگر این‌گونه مسائل و مشکلات را مرتفع کنیم به تعبیر امام راحل آمریکا نه الآن و نه در آینده هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha