پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین صفایی‌ بوشهری

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: تا زمانی‌که طرف مقابل به برجام برنگردد و عمل به تعهدات خود نکند ایران هیچ اقدامی نخواهد کرد و در این راستا هر عملی که طرف مقابل ایران در راستای تعهدات برجام انجام دهد، جمهوری اسلامی ایران عمل متقابل انجام خواهد داد اما اگر شما بر موضع در تنگنا قرار دادن قدم بردارید، ایران مستحکم در برابر شما می‌ایستد و هیچ التزامی در عرصه انجام تعهدات نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی‌ بوشهری، در خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، روز ۱۶ اسفند را روز قرآنی استان بوشهر دانست و اظهار داشت: جایگاه قرآن در زندگی انسان بسیار مهم و اساس سبک زندگی اسلامی توجه به آموزه‌های قرآنی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، زندگی با قرآن کریم را زندگی با خداوند و هدایت‌های الهی دانست و تصریح کرد: نبود قرآن در زندگی انسان ضمن اینکه از هدایت‌های الهی محروم می‌شود در باتلاق ظلمات و گناه‌هان غرق و گرفتار می‌شود.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با بیان اینکه قرآن انسان را از ظلمت نجات می‌دهد تاکید کرد: انسان قرآنی به اوج معرفت، اخلاق، انسانیت، کمال و تمدن در دنیا و رستگاری در آخرت می‌رسد.

امام جمعه بوشهر، با تاکید بر توجه به فهم و عمل قرآنی گفت: تمام اسباب برای رسیدن انسان به کمال و نجات در قرآن نهفته است و ضرورت دارد فرزندان بر اساس آموزه‌های قرآنی تربیت شوند تا در مسیر هدایت‌های الهی قرار بگیرند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری،  با اشاره به ۱۶ اسفند روز قرآنی استان بوشهر و گرامیداشت سالروز رحلت آیت‌الله معتقد اهرمی کاتب قرآن رمزدار و از بزرگان عرصه علم و دانش و قرآن‌پژوهی خاطر نشان کرد: استان بوشهر از دیرباز یک استان قرآنی بوده و با برنامه‌ریزی و تنظیم سند چشم‌انداز قرآنی در ۱۰ سال اخیر تجلی فوق‌العاده‌ای در عرصه قرآنی در فضای ملی تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه بارها استان بوشهر در سطح کشور در عرصه قرآنی مورد تجلیل و تقدیر قرار گرفته است افزود: این مهم نشان از دیانت، قرآنی بودن مردم و انس با کتاب وحی در این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، با اشاره به نزدیک بودن به عید نوروز و شرایط خاص اقتصادی حاکم بر جامعه، جشن نیکوکاری را جشنی موثر برای کمک به نیازمند دانست و بیان کرد: مردم استان بوشهر همانگونه که در رزمایش مواسات و همدلی خدمات شایسته‌ای به یادگار گذاشتند در جشن نیکوکاری و احسان هم حضور فعالی داشته باشند تا ضمن برطرف شدن مشکلات نیازمندان سال جدید را با آرامش، آسایش و رفاه آغاز کنند.

خطیب نماز جمعه بوشهر، با تاکید بر مشارکت در جشن نیکوکاری با متولی‌گری کمیته امداد تصریح کرد: خانواده‌ها تلاش کنند به خویشان، همسایگان و افراد مستمند توجه ویژه کنند تا مشکلات فقرا و نیازمندان جامعه در آستانه عید نوروز برطرف شود.

امام جمعه بوشهر، با  هشدار به آمریکا، کشورهای اروپایی و آژانس بین‌المللی هسته‌ای تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران، مستحکم و قوی بر مواضع خودش پافشاری می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری، با بیان اینکه ایران در جریان برجام و فرابرجام تمام تعهدات خود را انجام داده است تصریح کرد: ایران به تمامی تعهدات خود در برجام و فرابرجام عمل کرده اما طرف‌های مقابل به تعهدات خودشان پایبند نبوده‌اند و در صدر آن آمریکا مانند همیشه بدعهدی کرد.

وی، آمریکا را جنایتکار و فریبکار دانست و بیان کرد: آمریکای جنایتکار و فریبکار از برجام کنار گرفت و کشورهای اروپایی به عنوان برده آمریکا به همین شکل عمل کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تاکید کرد: تا زمانی‌که طرف مقابل به برجام برنگردد و عمل به تعهدات خود نکند ایران هیچ اقدامی نخواهد کرد و در این راستا هر عملی که طرف مقابل ایران در راستای تعهدات برجام انجام دهد، جمهوری اسلامی ایران عمل متقابل انجام خواهد داد اما اگر شما بر موضع در تنگنا قرار دادن قدم بردارید، ایران مستحکم در برابر شما می‌ایستد و هیچ التزامی در عرصه انجام تعهدات نخواهد داشت.

امام جمعه بوشهر، به روز درختکاری پرداخت و  با تاکید بر نقش مهم توسعه فضای سبز در عرصه مقابله با آلودگی و آلایندگی تصریح کرد: حفظ و ارتقای سطح محیط زیست و فضای سبز یک ضرورت بنیادی در زندگی  محسوب می‌شود و به‌ویژه برای مناطق صنعتی استان بوشهر برای حفظ محیط زیست و ارتقای سطح باید توسعه فضای سبز و جنگل‌کاری در دستور کار قرار بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری با تاکید بر تدوین برنامه ۲۰ ساله برای توسعه درختکاری و فضای سبز افزود: در این حوزه سپاه پاسداران، بسیج، حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی باید تلاش کنند تا شرایط استان بوشهر در عرصه‌های حفظ و ارتقای سطح  محیط زیست و فضای سبز توسعه یابد که برای آن باید یک برنامه ۲۰ ساله قوی طراحی شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha