جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قبانچی در خطبه های نماز جمعه با اشاره به سفر پاپ فرانسیس به عراق و نجف اشرف، گفت: سفر پاپ به نجف اولین رویداد جهانی خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید صدر الدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه نجف اشرف با اشاره به سفر پاپ فرانسیس به عراق و نجف اشرف، گفت: سفر پاپ به نجف اولین رویداد جهانی خواهد بود.

وی افزود: هدف از این سفر هرچه باشد ما باید از این فرصت استفاده کنیم و این فرصتی برای معرفی عراق، شیعه، نجف اشرف و مرجعیت است و این سفر برای ما به منزله پنجره ای به سوی جهان است.

امام جمعه نجف اشرف در ادامه گفت: فردا آیت الله سیستانی سخنان خود که حرف عراق است را بیان می کنند و جهان مسیحیت معنی فقها وارثان انبیاء هستند را خواهند دانست و بار دیگر امام علی (ع) که فرمودند: "مردم دو نوع هستند، یا برادر دینی تو هستند یا همانند تو در آفرینش هستند" را خواهند شناخت.

فردا جهان مسیحیت به ویژه رسانه های جهان معنی پدر معنوی را متوجه خواهند شد

حجت الاسلام و المسلمین بیان داشت: فردا جهان مسیحیت به ویژه رسانه های جهان معنی پدر معنوی که با صدور فتوایی میلیون ها نفر لبیک گویان جان خود را کف دستشان می گذارند را متوجه خواهند شد. فردا جهان زهد امام علی (ع) و حضرت عیسی (ع) که علمای ما به ارث برده اند را خواهند دید. علمای ما نمونه ای از زهد، حکمت، مهربانی و رهبری انبیا را ارائه می دهند و این مسئله در کوچه های نجف برای جهان آشکار خواهد شد.

وی افزود: فردا صفحه جدیدی باز خواهد شد و بزرگ مسیحیان جهان با تواضع در آستانه حرم امام علی (ع) و وارث آن حضرت، آیت الله سیستانی می ایستد.

خطیب جمعه نجف اشرف در بخش دیگر خطبه انتفاضه شعبان سال ۱۹۹۱ میلادی که با حمایت جامعه بین المللی سرکوب شد، اشاره کرد و گفت: این انتفاضه بزرگ نشان داد که رژیم صدام زیاد پا برجا نیست و به دست ملت از هم فرو می پاشد.

هدف قرار دادن حشد الشعبی از سوی آمریکا، تجاوز به شمار می رود

وی به بمباران متقابل در مرز های سوریه و عراق میان نیرو های آمریکایی و حشد الشعبی و اعتراف آمریکا به هدف قرار دادن حشد الشعبی اشاره کرد و افزود: این موضع گیری آمریکا هرگز قابل توجیه نیست و تجاوز به شمار می رود.

حجت الاسلام و المسلمین قبانچی به بمباران پایگاه آمریکایی عین الاسد اشاره کرد و با بیان اینکه حشد الشعبی هدف قرار دادن آن را تکذیب کرده، تأکید کرد: امکان دارد که یک طرف سومی برای برانگیختن کینه آمریکا علیه حشد الشعبی آن را هدف قرار داده باشد.

وی در خطبه دینی به سالروز شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) اشاره کرد و گفت: کاروان های زائران به این مناسبت راهی حرم امامین کاظمین (ع) می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha