جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مراسم کلنگ‌زنی نخستین مسجد موکیلتئو، واشنگتن

حوزه/ مراسم کلنگ زنی نخستین مسجد و  مرکز اسلامی موکیلتئو، در ایالت واشنگتن آمریکا بالاخره پس از ۷ سال برنامه‌ریزی و مخالفت‌های اسلام‌هراسی امروز برگزار خواهد شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از heraldnet، سرانجام پس از ۷ سال برنامه‌ریزی و مبارزه با سنگ اندازی‌های اسلام‌هراسی، بالاخره امروز کلنگ نخستین مسجد شهر موکیلتئو واقع در شهرستان اسنوهومیش در ایالت واشنگتن آمریکا زده خواهد شد.

مراسم کلنگ‌زنی مرکز اسلامی موکیلتئو، امروز شنبه ساعت ۱۱ صبح برگزار خواهد شد.

خان یک مهندس بوئینگ که در سال ۲۰۱۹ به عضویت شورای شهر موکیلتئو انتخاب گردید، رئیس گروه بنیانگذاران مسجد است. وی این کار را در سال ۲۰۱۴ با خرید بین بانک و تالار اصلی شهر آغاز کرد و پروژه ساخت مسجد نیز توسط شورای شهر تایید شد.

خان می‌گوید: محدوده زمانی ساخت مسجد ۱ تا ۲ سال است و تاریخ افتتاح مسجد به بودجه بستگی دارد. ما هنوز در حال جمع آوری پول هستیم و یک پیمانکار برای این کار نیاز داریم.

خان با بیان اینکه مسجد حدود حداقل ۱۰۰ عضو خواهد داشت گفت: این مسجد به ساکنان محلی کمک خواهد کرد.

به گفته خان دود ۱۰۰ نفر می‌توانند در این مسجد نماز بخوانند که بیشتر آن‌ها برای نماز جمعه حضور پیدا می‌کنند.

 ساختمان پیشنهادی با ۳،۷۹۶ فوت مربع دارای یک مکان اجتماعات و نماز، اتاق چند منظوره، دفاتر، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و دو کلاس خواهد بود. در این طرح یک پارکینگ با ۲۶ مکان پارک نیز وجود دارد.

طرح‌های اولیه ارائه شده یک مناره را نشان می‌دهند. برنامه‌ریزان قصد نصب بلندگو یا پخش اذان از محل را ندارند. اما مسجد با چالش‌هایی روبرو شده است.

در سال ۲۰۱۶ پیتر زیو ، بنیانگذار یک شرکت هوافضا پشت کارت پستال‌های ناشناسی که منتشر کرده بود از ساکنان خواست تا با این مسجد مخالفت کنند. زیو ابتدا اطلاع از این موضوع را انکار کرد، سپس بعداً اعتراف کرد که پشت این نامه پستی است و از این کار پشیمان است.

یک ماه بعد ، آگهی‌های تبلیغاتی با عنوان «ممنوع کردن اسلام از آمریکا» در محل ساخت مسجد برنامه‌ریزی شده قرار گرفت. یک پرچم ایالات متحده در این نزدیکی قرار داده شد. و به تابلوی مسجد آسیب وارد شد.

خان گفت از آن زمان هیچ مخالفت آشکاری صورت نگرفته است.

شهردار جنیفر گرگرسون قصد دارد در مراسم کلنگ‌زنی در روز شنبه شرکت کند.

گرگرسون گفت: طی سال‌های گذشته این پیشنهاد باعث نگرانی برخی از اعضای جامعه و گشودگی و استقبال بسیاری از افراد دیگر شده است.

وی افزود: این یک گام به جلو برای پروژه آنها است و نشان می‌دهد که مردم از هر دین و مذهبی در اینجا استقبال می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha