جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار آیت الله سیستانی و پاپ

حوزه/ دفتر آیت الله سیستانی در خصوص دیدار پاپ فرانسیس با آیت الله سیستانی بیانیه صادر کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، دفتر آیت الله العظمی سیستانی در خصوص دیدار پاپ فرانسیس با ایشان بیانیه صادر کرد.

متن بیانیه به شرح زیر است:

صبح امروز پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان با حضرت  آیت الله سیستانی دیدار کرد.

در این دیدار پیرامون چالش های بزرگی که بشریت در عصر کنونی با آن مواجه است و نقش ایمان به خداوند متعال و رسالت های آن و التزام به ارزش های والای اخلاقی در غلبه بر آن بحث و گفت‌وگو شد.

آیت الله سیستانی گفتند: بسیاری از کشور ها از ظلم، زورگویی، فقر، آزار و اذیت دینی و فکری، محدودیت و سرکوب آزادی های اساسی و نبود عدالت اجتماعی رنج می برند. بسیاری از ملت های منطقه ما به ویژه ملت فلسطین در سرزمین های اشغالی از جنگ، خشونت، محاصره اقتصادی، آوارگی و غیر آن رنج می برند.

معظم له به نقشی که رهبران بزرگ دینی و معنوی در کاهش این مصیبت ها و فاجعه باید عمل کنند، اشاره کردند و گفتند: امید می رود که این رهبران طرف های ذیربط به ویژه قدرت های بزرگ را به غلبه بُعد عقل و حکمت و دوری از زبان جنگ و عدم زیاده خواهی در توجه به منافع شخصی به ضرر حقوق ملت ها در خصوص آزادی و کرامت تشویق کنند.

حضرت آیت الله سیستانی بر اهمیت افزایش تلاش ها در جهت تثبیت ارزش های الفت و دوستی و همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی انسانی در تمامی جوامع بر مبنای رعایت حقوق و احترام متقابل بین پیروان ادیان مختلف و گرایش های فکری تأکید کردند.

ایشان به جایگاه عراق و تاریخ باشکوه و خصوصیات نیکوی اقشار مختلف ملت این کشور اشاره کردند و ابراز امیدواری کردند که سختی و دشواری کنونی هر چه زودتر برطرف شود.

معظم له بر اهتمام و توجه خویش بر این مسئله که شهروندان مسیحی همچون سایر اقشار عراقی در امنیت و آرامش زندگی کنند و از تمامی حقوق قانونی برخوردار شوند، تأکید کردند و به نقش مرجعیت دینی در حمایت از آنها و سایر کسانی که در حوادث سال های گذشته مورد ظلم و آزار قرار گرفتند، به ویژه در زمانی که تروریست ها بر مساحت گسترده ای از تعدادی از استان های عراق مسلط شده و اقدامات جنایتکارانه و شرم آوری مرتکب شدند، اشاره نمودند.

در پایان آیت الله سیستانی برای پاپ فرانسیس و پیروان کلیسای کاتولیک و عموم بشریت آرزوی خیر و سعادت کردند و از اینکه پاپ برای سفر به نجف اشرف و انجام این دیدار، رنج سفر را تحمل کرده، تشکر و قدردانی کردند.

۲۱ رجب ۱۴۴۲ هجری قمری

دفتر آیت الله سیستانی – نجف اشرف

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امیر IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
    0 0
    آیت الله سیستانی صاحب هیبت حیدری هستند