جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
علی عباسی

حوزه/ دانشگاه مذاهب اسلامی، سرمایه‌ای آکادمیک برای کشور به شمار می‌آید و جامعةالمصطفی آمادگی دارد ظرفیت‌ها و تجربیات خود را برای پیشبرد برنامه‌های این دانشگاه ارائه نماید.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین‌  عباسی در دیداررئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ضمن خوشامدگویی به رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و هیئت همراه، به تشریح فعالیت علمی مراکز و نمایندگی‌های جامعةالمصطفی در داخل و خارج ایران پرداخت و ابراز داشت: جامعةالمصطفی در سال ۱۳۸۶ با دستور مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) از تلفیق مرکز جهانی علوم اسلامی با سازمان مدارس خارج از کشور تشکیل شد و مسئولیت آموزش دانش‌پژوهان غیرایرانی را در زمینه علوم دینی در داخل و خارج ایران برعهده دارد.

وی قلمرو گسترده رشته‌ها و حوزه‌های دانشی جامعةالمصطفی، تنوع ملیتی و زبانی، ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی، پذیرش از دیگر مذاهب و ادیان، فعالیت دانشگاه مجازی المصطفی و... را بخشی از ویژگی‌های جامعةالمصطفی برشمرد و افزود: عمده آموزش‌های جامعةالمصطفی به زبان فارسی است و همه دانش‌آموختگان این مرکز زبان فارسی را می‌آموزند که از این جهت، تجربه‌ای ارزشمند در اختیار جامعةالمصطفی وجود دارد و به اذعان متولیان زبان فارسی کشور، اقدامات جامعةالمصطفی خدمت کم‌نظیری در زمینه گسترش زبان فارسی در سطح بین‌الملل و شکل‌دهنده سرمایه‌ انسانی ارزشمندی برای کشور به شمار می‌آید.

حجت‌الاسلام والمسلمین  عباسی، با اشاره به همکاری جامعةالمصطفی با دانشگاه‌ها و مراکز علمی متعدد در ایران و دیگر نقاط جهان، خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی تاکنون حدود دویست تفاهم‌نامه و قرارداد همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی داخل و خارج کشور به امضا رسانده است و این آمادگی وجود دارد در مورد دانشگاه مذاهب اسلامی نیز ظرفیت‌ها و زمینه‌های همکاری شناسایی شود و در قالب تفاهم‌نامه، به امضای دو طرف برسد.

رئیس جامعةالمصطفی، در بخش پایانی سخنان خود، تصریح کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی از ظرفیت‌های بالقوه بسیار خوبی بهره‌مند است که می‌تواند در سطح بین‌المللی مؤثر واقع گردد. دانشگاه مذاهب اسلامی، سرمایه‌ای آکادمیک برای کشور به شمار می‌آید و جامعةالمصطفی آمادگی دارد ظرفیت‌ها و تجربیات خود را برای پیشبرد برنامه‌های این دانشگاه ارائه نماید.

گفتنی است در ادامه این دیدار، دکتر محمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی، ضمن تقدیر از خدمات و دستاوردهای علمی و فرهنگی جامعةالمصطفی در عرصه بین‌الملل، ابراز داشت: فعالیت‌های علمی جامعةالمصطفی، کاری اساسی و ریشه‌ای است که آثار و برکات آن در طولانی‌مدت بیشتر مشخص خواهد شد. تحریم بی‌سابقه جامعةالمصطفی به دست دشمنان ما، نشان‌دهنده میزان تأثیر و ثمربخش بودن فعالیت‌های علمی و آموزشی این مرکز است.

وی ضمن استقبال از همکاری با جامعةالمصطفی در عرصه‌های گوناگون، خاطرنشان کرد: دانشگاه مذاهب اسلامی به دنبال گسترش فعالیت‌های علمی خود است و با توجه به سنخیت بسیاری از رشته‌های جامعةالمصطفی با برنامه‌های آتی این دانشگاه، تجربه جامعةالمصطفی در این عرصه می‌تواند برای دانشگاه مذاهب اسلامی راه‌گشا باشد.

دکتر حسینی توسعه رشته‌های آموزشی، استفاده از ظرفیت استادان و دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی، آموزش زبان فارسی، همکاری‌های بین‌المللی و... را از محورهای مورد نظر دانشگاه مذاهب اسلامی برای گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی با جامعةالمصطفی برشمرد.

شایان ذکر است در ادامه این جلسه، که با حضور معاونان آموزش و ارتباطات و بین‌الملل جامعةالمصطفی و نیز برخی از مسئولان دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، زمینه‌های ممکن برای گسترش همکاری‌ها مورد بررسی قرار گرفت و مقرر گردید این گفت‌وگوها تا رسیدن به تفاهم‌نامه همکاری مشترک ادامه یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha