جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / هفته درختکاری با حضور امام جمعه قزوین

 حوزه / نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان شناسی است، خدا این عالم را مدرسه قرار داده و همه آن چیزی که می بینیم لوازم درک معارف الهی است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، ظهر امروز در مراسم هفته درختکاری که در بلوار پرستار و در آغاز هفته منابع طبیعی برگزار شد، گفت: خوشحالیم مسئولان نسبت به امر درختکاری اهمیت قائل هستند و از عزیزانی که زحمت حفظ و حراست از فضای سبز شهری را می‌کشند، تشکر می کنیم.

رئیس شورای حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در حقیقت با مهر خودش بین خاک و ریشه عواطف و مهربانی ایجاد کرده و دانه گیاه، خاک و آب امکان رشد گیاه را فراهم می آورد و معجزه ای خلق می شود.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدا فرموده زمین را می بینید که در فصل پاییز و زمستان سست و بی حال می شود و پس از بارش باران در فصل بهار خاک آماده پرورش گیاهان می شود تا گیاهانی که زوج هستند مجدد در آن رشد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمودند وقتی بهاران را تماشا می‌کنید، زیاد به یاد رستاخیز باشید ،یعنی اگر در مسیر رستاخیز شک دارید، به رشد گیاهان بنگرید و حشر و نشر انسان نیز همین گونه است.

وی ادامه داد: خدا بنایش بر این است که انسان وارد عوالم دیگر شود و در آنها زندگی کند. همان گونه که پیش از آن از عوامل دیگر بوده ایم و سپس وارد رحم دنیا شده ایم.

وی اظهار کرد: گل و گیاه دانشگاه معارف الهی و انسان شناسی است. خدا این عالم را مدرسه قرار داده و همه آن چیزی که می بینیم لوازم درک معارف الهی است.

نماینده ولی فقیه وامام جمعه قزوین عنوان کرد: زیبایی طبیعت را قدر بشناسیم و اجازه ندهیم زمین دچار فرو نشست شود. هوایی که خدا به ما داد ریزگرد نداشت، آب زلال بود و آلودگی نداشت و باید برای بهبود شرایط زندگی کوشش کنیم و آنها را سلامت نگهداریم.

در پایان این برنامه حجت الاسلام والمسلمین عابدینی به یاد شهدای مدافع سلامت، یک اصله نهال کاشت.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha