جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / حضور نماینده ولی فقیه در همدان در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج

حوزه/ امام جمعه همدان گفت: کسی که بر سر مردم کلاه می‌گذارد یا کم فروشی می‌کند و یا احتکار می‌کند، مشخص است که اعتقادی به قیامت ندارد، اما در مقابل، فردی که هم در ظاهر و هم در باطن دارای خوف از قیامت است، نتیجه‌اش روشن شدن چراغ هدایت در دل او خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، ظهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) مریانج، با تاکید بر لزوم ارتباط بیشتر طلاب با احادیث و توجه به حدیث خوانی، اظهار داشت: خوب است که طلاب ارتباط با کتب حدیثی و نهج‌البلاغه را در برنامه‌های خود قرار دهند و سیر مطالعاتی برای حدیث داشته باشند.  

وی با اشاره به خطبه ۸۷ نهج‌البلاغه، یادآور شد: امیرالمومنین(ع) در این خطبه یکی از بهترین بنده‌های خداوند را فردی معرفی می‌کند که بتواند علیه خود قیام کند.

امام جمعه همدان با بیان اینکه مومن دارای حزنی درونی است و همیشه در درون در حال تفکر است، گفت: شاید فرد مومن در ظاهر همیشه شاد باشد، اما باطن او غصه و درد دارد، البته نه درد دنیا، بلکه دردی که زمینه ساز رسیدن به تعالی و وادار کردن انسان به تحرک را به همراه دارد.

وی افزود: زمانی که از یکی از علما پرسیده شد که چه کار کنیم تا شوق و ذوق عبادت داشته باشیم و در نماز های خود گریه کنیم، ایشان این طور پاسخ دادند که " آیا دیده‌اید به مادری که فرزند خود را از دست داده، گریه کردن را بیاموزند؟ قطعا پاسخ منفی است، چرا که او درد دارد و لذا امروز برای آنکه در عبادات خود به این جایگاه برسیم لازم است که درد رسیدن به تعالی داشته باشیم. "

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه به تعبیر برخی از روایات درد بعضی‌ها، گناه آن‌ها است و همین مانع از رسیدن آنها به موفقیت می‌شود و   گفت: این حزن فرد مومن، حزن مقدسی است و معنای آن این است که فرد بی خیال نیست، و نسبت به راضی بودن امام زمان(عج) و پروردگار از خود، حساس است و در جهت کسب رضایت آنها قدم بر می‌دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مراقب زمان باشیم و آن را بیهوده هدر ندهیم، یادآور شد: البته همه ما موظف هستیم نسبت به مسائل دنیایی برنامه داشته باشیم و به فکر باشیم، اما آنچه لازم است که به آن توجه کنیم، آن است که انسان نباید خود را خرج مسائل دنیایی کند.

رئیس شورای حوزه استان در ادامه با اشاره به اینکه در کنار حزن درونی، مسئله خوف مطرح شده است، عنوان کرد: از دیگر ویژگی‌های فرد مومن این است که در ظاهر او توجه به عذاب الهی و روز قیامت کاملا مشهود است.

وی تصریح کرد: کسی که بر سر مردم کلاه می‌گذارد یا کم فروشی می‌کند و یا احتکار می‌کند، مشخص است که اعتقادی به قیامت ندارد، اما در مقابل  فردی که هم در ظاهر و هم در باطن این ویژگی‌ها را دارد، نتیجه‌اش روشن شدن چراغ هدایت در دل او خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه پس از روشن شدن چراغ هدایت در دل انسان، او تبدیل به کلیدی برای درهای هدایت در جامعه خواهد شد و گفت: اگر می‌خواهید شما جز کسانی باشید که درهای هدایت را به روی مردم باز خواهید کرد، لازم است این ویژگی‌ها را داشته باشید و در این مسیر گام بردارید.

وی با بیان اینکه دوران حضور در مدرسه و حجره‌ها را غنیمت بشمارید، گفت: این ایام بهترین زمان برای کسب این شاخصه‌ها است، تا زمانی که وارد جامعه شدید تبدیل به کلیدی برای هدایت مردم شوید.

در پایان این جلسه طلاب حاضر در جلسه به بیان دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha