جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیرکل و معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با نماینده ولی فقیه در استان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه لبیبرال دموکراسی همه ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارد و از هر حیوانی بدتر است، و در هرجایی که تفکری باشد می کشد ،گفت: پاد زهر تفکر لیبرالی گسترش اندیشه شهید مطهری است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، در دیدار با دست اندرکاران دوره بینش مطهر در خراسان جنوبی، با اشاره به اینکه امروز در دنیا جای تفکر و اندیشه شهید مطهری خالی است، گفت: بخاطر این خلاء متاسفانه غرب و غرب گراها دنیا را به لجن کشیده‌اند و خون مردم را مباح کرده و کشورها را خراب می‌کنند، مردم مظلوم را می کشند و در محاصره غذا و دارو قرار می دهند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اینکه گفته می‌شود راه مطهری، به معنای نام مرتضی و فامیل مطهری نیست، بلکه تعریف ما از مطهری، اندیشه و انگیزه او می باشد، چرا که اسم و فامیل مختص آن فرد است، اما اندیشه فقط برای شخص نیست و هرکسی می تواند همانند مطهری تفکر کند و در جامعه قابل تکثیراست.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی ادامه داد: شما خار چشم دشمن هستید چراکه دشمن خواست مطهری را از میان بردارد، اما شما، تفکر مطهری را تکثیر می‌کنید، دشمن خواست مطهری نباشد، شما در حالا مطهری سازی هستید که شرط اولیه اش این است که مطهری شوید.

وی در ادامه افزود: سرمایه اولیه اندیشه شهید مطهری در مسائل فقه‍ی، عرفانی و سیاسی از محضر امام راحل(ره)، آیت الله طباطبایی و آیت الله شیرازی قدس سره بدست آورده که بخشی را ایشان در عمر خود پیاده کرده‌اند، که منابع بسیار خوبی است، جمله امام خمینی(ره) در مورد آیت الله مطهری امضای محکمی بر آثار او است، که فرمودند آثار مطهری را بلا استثناء تایید می‌کنم، آن هم مرجعی که برای هر حکمی کلی احتیاط واجب و احتیاط مستحب دارد، اما در این جا با این قاطعیت تایید می‌کنند نشان از کامل بودن کتاب های ایشان است.

امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: اما دشمن این فرصت را از ما گرفت، به طوری که ایشان را در عالم خواب دیده‌اند و ایشان گفته است« من مسائل زیادی داشتم که بخش عظیمی از آن باقی مانده است»؛ وقتی سطح علمی، و سطح صفا و خود سازی افراد بالا بیاید، خود آن فرد مطهری می‌شود و می تواند تولید علم کند، آنقدر جایگاه شهید مطهری بالا بود، که از فرمایشات آیت الله طباطبایی است که فرمودند، وقتی مطهری وارد حوزه درس می‌شود، به من یک حالت وجدی دست می دهد که وصف نشدنی است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی یادآورشد: دشمن به خوبی افراد نخبه را شناسایی می‌کند، و فقط منتج به آیت الله مطهری نمی شود، به طور کلی برنامه تفکر لیبرالی اینگونه است که هرجا فکری است خاموش کند و بر بی فکرها حاکم شود، حتی در اوایل انقلاب این منافقین در سراسر ایران هرجا فکری بود، کشتند و شهید کردند، دشمن جنگ را بر مردم ما تحمیل کرد و بهترین افراد ما را از بین برد.

وی ادامه داد: ولی به برکت انقلاب رویش های زیادی داریم، دشمن هرگز به هدف خود نخواهد رسید، امثال آیت الله مطهری و علامه صدر قدس سره متعلق به یک کشور نیستند، این افراد انسان‌های نابغه‌ای هستند که تمام انسان‌ها باید ازآنها استفاده کنند، و این لجن‌های غربی و لیبرال دموکراسی که همه ارزش‌ها را زیر پا می‌گذارند و از هر حیوانی بدتراند، و در هرجایی که تفکر باشد می کشند، به عنوان مثال در نیجریه آقای شیخ زکزاکی را ببینید تا بقیه کشورهای دیگر که هرجا تفکری هست می کشند و از بین می برند.

نماینده مقام معظم رهبری در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه پاد زهر تفکر لیبرالی گسترش اندیشه مطهری است، گفت: باید به صورت ضریبی این اندیشه گسترش داده شود و به صورت فراگیر فرهنگ سازی شود، مطهری در اندیشه خودش خلاصه نمی شود، انگیزه نیز مهم است، آن انگیزه این است که درست همانند یک نجات غریب، هر جایی که دید کسی در حال غرق شدن است به آب انداخته تا او را نجات دهد، این انگیزه از اندیشه مهم تر است، چرا که منبع آن اندیشه این انگیزه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی خطاب به دست اندرکاران دوره های بینش مطهر گفت: شما کار خود را خلاصه در مکتوبات آیت الله مطهری نکنید، آنچه که در اولویت است از نظر نیاز جامعه، آن را نجات دهید، در عین حال بر محور اندیشه شهید مطهری باشد، اما انگیزه باید بیشتر از آن باشد.

وی در ادامه افزود: وقتی صحبت از نیاز در هر جایی می شود یعنی به عنوان نمونه در زمان شاه یک مجله افتضاحی بود به نام مجله زن روز، یک روز دیدیم مقاله شهید مطهری در مجله زن در زمان شاه چاپ شد، ببینید که این فرد چگونه اولویت شناسی می‌کند، هر جا نیاز بود، اندیشه او هست، حتی در یک مجله مبتذل.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شرایط امروز جامعه همانند تمثیلی است که سعدی آورده است، که فردی در زمستان، سگها به او حمله کردند، خواست سنگی بزند، سنگ ها به زمین یخ بسته بود، گفت خدا لعنت کند اینها را که سنگ ها را بسته اند و سگ ها را رها دارند، حال شرایط امروز اینگونه است.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی در ادامه بیان کرد: در شرایطی هستیم که برنامه‌های سازنده از جمله مجالس امام حسین(علیه السلام)، نماز جماعت، نماز های جمعه یا حج و باقی مراسمات دچار محدودیت است، حال چقدرش علمی است یا سیاسی، بحث دیگری است، اما به هر حال این برنامه ها تعطیل شده است، ولی از آن طرف سگ‌ها رها شده‌اند.

وی افزود: فضای مجازی را ناچاراً در اختیار یک نوجوانی قرار می‌دهید، که به خاطر کم کاری های مسئولین داخلی یک فضای مجازی رها است، بعد می بینید که از طرفی راه‌های نصیحت و ارشاد و تحلیل بسته شده آن طرف راه های دست رسی به محتوای مبتذل باز است، لذا نسل آینده بسیار آسیب پذیر است.

رئیس شواری امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی با بیان اینکه امروز اولویت همین موضوع است، این نوجوان که نمی تواند در برابر این حمله دفاع کند، گفت: شاید شش ماهه بعد دیگر این موضوع اولویت نباشد، اما امروز این مسئله‌ای حائز اهمیت است، دنبال کنید، تحقیق کنید که چگونه می توان در برابر این تبلیغات سوئی که وجود دارد از نسل آینده محافظت کرد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی تصریح کرد: در کلاس‌ها و جمعیت‌هایی که دارید از قبیل کتاب‌هایی چون “دستاورد چهل ساله انقلاب اسلامی” در برابر این تبلیغات و هجمه‌های رسانه ای استفاده کنید، و مطالب را به مخاطبین خود منتقل کنید، این یک نمونه است، باقی را شما پیدا کنید که کم نظیر نیز نیست.

وی اظهار کرد: اگر شما از اندیشه شهید مطهری و کتب ایشان چیزی به ذهن سپردید و به مخاطب و جامعه تزریق نکردید، یک نوع احتکار انجام داده اید، شما باید این اندیشه را در جامعه گسترش دهید، جامعه ای که امروز تشنه است، زبان مترجم قلب است و زکات علم نشر آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان خاطر نشان کرد: به سراغ جوانان بروید، در هر جایی که برای نجات انسان است حضور داشته باشید، به دوست و دشمن تفهیم کنید که با ترور، مطهری‌ها و سلیمانی‌ها از بین نمی روند، بلکه به مراتب مطهریِ شهید و سلیمانیِ شهید برای دشمن خطرناک‌تر است، چرا که بعد از شهادت، بیشتر شناخته می‌شود، انسان معمولا هر نعمتی را که از دست می دهد، بیشتر قدرش را می داند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha