پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
زاکانی

حوزه/ رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: فقدان آیت الله مصباح (ره) در جامعه و حوزه علمیه محسوس است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، علیرضا زاکانی در دیدار با آیت الله رجبی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) ضمن عرض تسلیت ارتحال آیت الله مصباح یزدی و تبریک به مناسبت انتصاب ایشان اظهار داشت: حقیقتاً فقدان آیت الله مصباح (ره) در جامعه و حوزه علمیه محسوس است و برای روح بلند آن عالم بصیر، علو درجات را مسالت می‌کنم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس یکی از رویکردهای این مرکز را استفاده از همه ظرفیت‌های علمی کشور در راستای غنی سازی قوانین بیان کرد و افزود: فعالیت‌های دوره جدید مرکز پژوهش‌ها بر اساس ۱۴ رویکرد تحولی انجام می‌شود که یکی از این رویکردها استفاده از ظرفیت‌های علمی حوزه علمیه قم برای نظام مسائل کشور ست.

وی با اشاره به راه اندازی دفتر قم مرکز پژوهش‌های مجلس گفت: در این دفتر ۷ کمیته تخصصی با حضور علما و اساتید برجسته حوزه و دانشگاه در قم در حال شکل‌گیری است و در این میان از حضور حضرات آیات کعبی، میرمعزی، پارسانیا و دیگر اساتید استفاده می‌کنیم.

زاکانی استفاده از معارف اسلامی در قانونگذاری را یکی از اهداف این دفتر بیان کرد و افزود: بهره مندی از نظام منسجم فکری برآمده از مکتب امام (ره) برگرفته از نگاه اجتهادی امامین انقلاب اسلامی در پژوهش و قانونگذاری از دیگر اهداف دفتر قم است.

وی با اشاره به راه اندازی میزهای تخصصی در مرکز پژوهش مجلس برای استفاده از تمام ظرفیت‌های علمی کشور است گفت: با توجه به ظرفیت علمی موجود در مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی بتوان با همکاری انجام شده در نظام مسائل کشور ورود جدی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha