جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ آئین مستوری؛ محفل شعری برای گرامیداشت حضرت ابوطالب(ع)

حوزه/ محفل شعر«آئین مستوری»، در راستای گرامیداشت حضرت ابوطالب(ع) با حضور شاعران داخلی و خارجی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محفل شعری با عنوان «آئین مستوری» با موضوع ابوطالب(ع)، به همت دبیرخانه همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب(ع) با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران، با حضور شاعران داخلی و خارجی در خانه کتاب و ادبیات ایران برگزار شد.

در این محفل، شاعران آئینی همچون عبدالرحیم سعیدی راد، استاد محمد عباس از سوریه، احمد علوی، عباس احمدی، مصطفی محدثی خراسانی، رضا اسماعیلی، محمد عباس علی، محمود حبیبی کسبی، محمدجواد آسمان، کرامتی، ابراهیم سعیدی‌راد، براتی پور به‌صورت حضوری و شاعرانی از کشورهای دیگر به‌صورت مجازی به شعرخوانی درباره حضرت ابوطالب(ع) پرداختند.

گفتنی است که در این مراسم حجت‌الاسلام‌والمسلمین رضا رمضانی دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) طی سخنانی گفت: شعر درباره اهل‌بیت(ع) را باید تقدیس کرد.

وی افزود: سرودن شعر در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی هرکدام شاخصه‌ها و مؤلفه‌های خاص خود را دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت(ع)، با بیان اینکه شعرهای حکیم سبزواری با آن بحث‌های عمیق فلسفی نشان‌دهنده قریحه شعری خدادادی ایشان است، عنوان کرد: قریحه شعری و ادبی امری فطری و خدادادی است که برخی همچون شما شاعران این استعداد را یافته و شکوفا می‌کنند.

لازم به ذکر است محفل شعری آئین مستوری افزون بر حضوری برگزار شدن در قالب وبینار برای شاعران بین‌المللی و علاقه‌مندان نیز پخش شد که در آن ۳۵۰۰ نفر به‌صورت آنلاین شرکت داشتند.

گفتنی است همایش بین‌المللی حضرت ابوطالب (ع) ۱۹ الی ۲۱ اسفند در شهر مقدس قم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha