پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آریا خاکی

حوزه/ حجت‌الاسلام آریاخاکی از راه‌اندازی دفتر واحدهای پژوهشی و نشریات در معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی آریاخاکی، معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، از راه‌اندازی واحدهای پژوهشی و نشریات در حوزه علمیه خوزستان خبر داد و اظهار داشت: یکی از خلاء های معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان نبود دفتری جهت پیگیری امور واحدهای پژوهشی و منشورات است.

وی افزود: واحدهای پژوهشی اعم از پژوهش سرا، مرکز پژوهشی، پژوهشکده، موسسه و پژوهشگاه، که رسالتشان کار پژوهش محور است و در کنار واحدهای آموزشی باید در حوزه استان رشد کنند.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان خاطرنشان کرد: یکی از ثمرات گسترش واحدهای پژوهشی در استان جلوگیری از مهاجرات طلاب مستعد و فضلای نخبه استان است که طبق برنامه‌ریزی اولیه بناست در سه‌نقطه از استان تأسیس شود.

وی نبود نشریه رسمی علمی پژوهشی را یکی دیگر از خلاء های معاونت پژوهش حوزه علمیه خوزستان دانست و گفت: یکی دیگر از خلاء های استان نبود نشریه رسمی علمی پژوهشی است که در این دفتر جدیدالتأسیس که مسئول آن حجت‌الاسلام محمد میر علائی بوده در اولین قدم خود اقدام به راه‌اندازی مجله علمی-تخصصی درزمینهٔ فقه و اصول و رجال تحت عنوان «مفتاح الفقاهۀ» کرده که فراخوان پذیرش آثار آن از این هفته آغاز گردید.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در ادامه به بیان اهداف راه‌اندازی مجله علمی-تخصصی «مفتاح الفقاهۀ» پرداخت و اذعان داشت: یکی از اهدافی که در راه‌اندازی این مجله دنبال می‌کنیم آمایش و شناسایی محققین، نویسندگان و مقاله نویسان در سطح استان خوزستان است که با این کار ما می‌توانیم خودمان را محک زده و از ظرفیت‌های خودمان باخبر شویم.

وی افزود: شناساندن و معرفی سطح علمی-پژوهشی حوزه علمیه خوزستان در سطح کشور یکی دیگر از اهداف این مجله است.

حجت‌الاسلام آریاخاکی، حفظ و پرورش استعدادهای علمی دانش‌آموختگان و فضلای حوزه استان را از دیگر اهداف این مجله دانست و گفت: اگر بعد از یک مدت به پژوهشگران توجه نشود و بستری نباشد تا پژوهشگران بتوانند آثارشان را عرضه کنند و همچنین از آن‌ها حمایت مادی و معنوی نشود پژوهشگران یا استعداد خود را فراموش می‌کنند یا وارد عرصه‌های دیگر می‌شوند؛ به همین دلیل یکی دیگر از اهداف راه‌اندازی این مجله حفظ و پرورش استعدادهای علمی حوزوی است.

معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان در پایان به بیان امتیازات شرکت طلاب در فراخوان مجله علمی-تخصصی «مفتاح الفقاهۀ» پرداخت و بیان داشت: داشتن یک مقاله علمی-پژوهشی در یک مجله معتبر برای کسانی که می‌خواهند وارد مدارج عالی حوزه علمیه شوند بسیار مهم است؛ لذا یکی از امتیازات شرکت در فراخوان این مجله برای طلاب همین مسئله است. همچنین معرفی شدن و شناساندن طلاب به‌عنوان پژوهشگر به حوزه‌های علمیه از دیگر امتیازات این مجله برای طلاب است.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha