جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نعمت الله آزموده

حوزه/ مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی گفت: ائمه جمعه به‌عنوان عمارهای ولایت و امامت همواره دو مسئولیت خطیر گفتمان سازی و تشکل پردازی و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل‌های مردمی را بر عهده دارند و تمام شئون منصب مقدس امامت جمعه حول محور همین دو مأموریت قوام می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، مدیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در خراسان شمالی، امروز در نشست با اعضای شورا، با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، به تبیین نقش ائمه جمعه در این زمینه پرداخت.

وی با اشاره به برنامه‌های راهبردی انتخابات ۱۴۰۰ که باید از سوی ائمه جمعه پیگیری شود، اظهار کرد: تعیین اهداف و طرح‌ریزی برنامه‌ای برای رسیدن به آن‌ها، راهبرد و استراتژی است و به بیان ساده‌تر راهبرد یعنی تعیین نحوه موفقیت در دوره پیش رو و اینکه چطور قرار است در مرحله پیشرو موفق شویم.

حجت‌الاسلام آزموده افزود: محوریت اصلی در برنامه‌های راهبردی انتخابات ۱۴۰۰ همانا بسط و تقویت روحیه انقلابی در آحاد و اقشار جامعه است و از این رهگذر باید با تفکر و تأمل مؤلفه‌های شکل‌گیری و قوام روحیه انقلابی و همچنین تعمیق و تشیید و تقویت آن را احصا کرد.

وی با اشاره به اصلی‌ترین مؤلفه‌های بسط و تقویت روحیه انقلابی، تصریح کرد: اُمیدآفرینی صادق، درخشان نمایی واقعی آینده پیشرو و مبارزه با یأس و نومیدی با عنایت به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم در این خصوص و تبیین کارآمدی نظام جمهوری اسلامی و کارایی نظام مبتنی بر دین از جمله این مؤلفه‌ها است.

حجت‌الاسلام آزموده ترویج اعتمادبه‌نفس ملی و روحیه خودباوری، مبارزه با روحیه بی‌تفاوتی، بی‌نتیجه انگاری مشارکت در انتخابات و مقابله خستگی انفعالی، تبلیغ مشارکت حداکثری در سایه تقویت همدلی اجتماعی، ترویج لزوم انتخاب اصلح و باور توانمندی جوانان مؤمن و انقلابی در عرصه‌های مختلف را از دیگر مؤلفه‌های بسط و تقویت روحیه انقلابی ذکر کرد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های عملیاتی انتخابات ۱۴۰۰، اظهار کرد: آنچه به‌عنوان برنامه‌های عملیاتی برای انتخابات ۱۴۰۰ در نهاد امامت جمعه مطرح است، چیزی فراتر از همان مأموریت و رسالت اصلی ائمه جمعه نیست.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: ائمه جمعه به‌عنوان عمارهای ولایت و امامت همواره دو مسئولیت خطیر گفتمان سازی و تشکل پردازی و تقویت جبهه فرهنگی انقلاب و تشکل‌های مردمی را بر عهده دارند و تمام شئون منصب مقدس امامت جمعه حول محور همین دو مأموریت قوام می‌یابد.

وی با اشاره به روش گفتمان سازی در راستای تحقق دولت جوان و حزب‌اللهی، افزود: الگوی گفتمان سازی رهبر انقلاب اسلامی که مبتنی بر راهبری فرهنگی جامعه است می‌تواند بهترین الگوی روشمند برای گفتمان سازی در شبکه نورانی امامت جمعه باشد.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: تولید فکر و ابتکار ایده گفتمانی، عرضه و ارائه فکر به جامعه در سه سطح مسئولین، نخبگان و عموم مردم با سخنرانی، پیام، تذکر و موعظه، هشدار و انذار، پیگیری، استمرار و تکرار، فرصت سازی، رویداد سازی، مناسبت سازی و تجربه آفرینی، الگوسازی و هماهنگ‌سازی با توجه به فرایند، مؤلفه‌ها، روش‌ها، کانون‌ها و راهکارهای فرهنگ‌سازی، حمایت معنوی و حمایت مادی مقتضی و ورود و پیگیری مستقیم در برخی از موارد ازجمله مراحل گفتمان سازی در راستای تحقق دولت جوان و حزب‌اللهی در شبکه نورانی امامت جمعه است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha