پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
مدیر حوزه علمیه قزوین

حوزه / مدیر حوزه علمیه قزوین گفت: مهارت افزایی طلاب در حوزه خبرنگاری جلوه ای از تبلیغ است و می توان از طریق اطلاع رسانی خدمات حوزه و علمای دین، پیوند بین مردم و روحانیت را مستحکم تر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، روز شنبه در جمع  طلاب مدارس علمیه استان قزوین شرکت کننده در دوره آموزشی رسانه ای، گفت: اطلاع رسانی و در مقدمه آن تولید محتوای ارزشمند شاید از یک منظر برای طلاب خیلی موجه به شمار نمی آید، چراکه در منظومه های آموزه های اسلامی می گوییم که انسان مخلص باید فعالیت های خود را خالصانه و بدون ریا انجام دهد، اما واقعیت این است که آموزه های اسلامی نمی گوید مطلقا اطلاع رسانی نشود و در برخی از موضوعات اطلاع رسانی ضرورت دارد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با اشاره به اینکه امام علی (ع) خطبه ای در معرفی خود و زحماتی که در راه اسلام کشیده است، دارد، گفت: به طور مثال  در روایات داریم که انفاق به صورت مخفیانه انجام شود، اما در برخی از موضوعات می فرماید که انفاق را هم به صورت آشکار انجام دهید چراکه ترویج انفاق ارزشمند است.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: آشکار شدن برخی از امورات ارزشمند و پسندیده اگر در جهت ترویج و فرهنگ سازی باشد ثواب مضاعفی دارد و در چنین شرایطی است که اطلاع رسانی اهمیت پیدا می کند.

وی ادامه داد: حوزه علمیه در جامعه اگر بتواند مجموعه برکات وجودی خود را به نحو مطلوبی به جامعه منعکس کند و مردم بفهمند که حوزه علمیه چه فواید و برکاتی دارد،  نتیجه آن نگاه مثبت جامعه به حوزه علمیه است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین اظهار کرد: مهارت افزایی طلاب در حوزه خبرنگاری جلوه ای از تبلیغ است و در جهت ایجاد الفت، محبت و مودت جامعه نسبت به حوزه علمیه موثر است و می توان از طریق اطلاع رسانی خدمات حوزه و علمای دین، پیوند بین مردم و روحانیت را مستحکم تر کرد.

حجت الاسلام  والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: اطلاع رسانی برنامه ها و فعالیت های حوزه علمیه دین داری را ترویج می کند و باعث می شود بسیار از اقشار مختلف فعالیت های مختلف دینی و مذهبی را با انگیزه ای فراوان انجام دهند.

مدیر حوزه  علمیه استان قزوین گفت: حوزه علمیه استان قزوین طرفدار اطلاع رسانی صحیح و دقیق است و از روز نخست برنامه های خود را در این زمینه ترتیب داده و امروز خوشبختانه در حوزه رسانه استان قزوین صحبت های زیادی برای ارایه دارد.

 جهاد رسانه ای؛ مهمترین ماموریت ولی امر به جوانان

علی علیزاده، دبیر استان های خبرگزاری حوزه هم در این جلسه با اشاره به اینکه شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن با جهاد رسانه ای، یکی از مهم ترین ماموریت های ابلاغی مقام معظم رهبری به جوانان است که در بیانیه گام دوم به آن تاکید فرموده اند، گفت: خروجی نهایی و هدف غایی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تمدن سازی است و رسانه، پیشران تحقق این مهم است.

وی، رسانه را مهمترین، کارآمدترین و اثرگذارترین ابزار پیام رسانی دانست و تصریح کرد: اگر طلاب به عنوان پیام رسانان اسلام ناب و  انقلاب اسلامی در گستره ملی و بین المللی به مهارت های رسانه ای مسلط شوند، طبعاً بهتر و موثرتر می توانند به رسالت پیام رسانی خود عمل کنند.

دبیر استان خبرگزاری حوزه با تقدیر از همکاری مدیر حوزه علمیه استان قزوین با خبرگزاری حوزه، گفت: حوزه علمیه استان قزوین پرخبرترین حوزه استانی در خبرگزاری حوزه است و براساس رتبه بندی ها، در رتبه اول استان ها به لحظ فراوانی خبر قرار دارد.

 وی، دفتر نمایندگی خبرگزاری حوزه در استان قزوین را فعال و موفق ارزیابی کرد و افزود: ساماندهی فعالان حوزوی عرصه خبر و اطلاع رسانی در استان قزوین، گام مبارکی است که امیدواریم با تحقق آن، برای دیگر استان های هم الگو شود.

 انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha