شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
سمیه علیدادی

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کهنوج گفت: حضور در جمع طلاب سیل زده و دلجویی از آن ها، جمع آوری کمک های نقدی، خرید وسایل منزل برای طلاب سیل زده، اهدای بسته غذایی و بهدا شتی و شرکت گروهی از طلاب در اردوی جهادی زعفران از فعالیت هایی بوده که توسط مبلغین جهادی مدرسه صورت پذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از کرمان، خانم سمیه علیدادی، مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کهنوج به تبیین شاخص ترین اقدامات مدرسه علمیه فاطمیه کهنوج پرداخت و گفت: رسالت مهم حوزه ها، تربیت عالم ربانی است. اگر عالم ربانی تربیت کنیم برای جامعه مفید خواهد بود و علم در صورت قرار گرفتن در مسیر تعالی و تربیت دینی ارزشمند است. در راستای این هدف مقدس از ابتدای سال ۱۳۹۹ فعالیت های مختلف در عرصه های فرهنگی، پژوهشی و آموزشی انجام شد، که به دلیل شرایط پیش آمده، اکثر آنها در فضای مجازی اجرا گردید.

وی ادامه داد: یکی از برنامه های شاخص مدرسه علمیه فاطمیه کهنوج اجرای نظام آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تربیت محور است، چراکه امر تربیت مهمترین مساله در حوزه های علمیه است.

مدیر مدرسه علمیه فاطمیه کهنوج، برگزاری دوره های ارتقائی برای اساتید، تهیه کتب منبع و مرجع درسی و غیر درسی، مشاوره تحصیلی و ایجاد انگیزه برای طلاب، تشویق طلاب برای تحصیل در مقاطع تکمیلی، تشکیل شورای آموزشی مدرسه و برگزاری مرتب جلسات شورا جهت تصمیم گیری نسبت به امور آموزشی، تلاش جهت به گزینی بانوان واجد شرایط تحصیل در حوزه علمیه با تبلیغات مستمر و گسترده در شهرستان کهنوج و شهرهای همجوار و روستاهای دور دست از طریق فضای مجازی و فضای حقیقی را از مهمترین اقدامات برشمرد.

علیدادی به برخی برنامه های مدرسه جهت جذب حداکثری اشاره و اظهار کرد: تبلیغ چهره به چهره، نصب بنر، تیزر تبلیغاتی، پارچه نوشته، اعلام در نماز جمعه، هماهنگی با طرح های صالحین  سپاه، ائمه جماعات، پخش کلیپ و راه اندازی پویش هر طلبه یک داوطلب از جمله اقدامات در این مسیر بوده است.

وی افزود: از آنجایی که برنامه ریزی فرهنگی  و اهتمام به اجرای برنامه ها، اولویت نخست در کارهای اجرایی حوزه های علمیه است و همچنین موجب افزایش فهم دینی، ارتقای فکر انسان و گسترش رفتارهای دینی در جامعه می گردد، از این رو چنین امر مهمی نیازمند حرکتی جهادی و انقلابی است.

علیدادی ادامه داد: در راستای این هدف، برنامه های مختلفی مانند برگزاری نشست در مناسبت های مختلف، جلسات اخلاقی  ویژه کادر و اساتید و طلاب، جلسات مشاوره ای، تعامل با مسئولین شهرستان و همکاری در برگزاری برنامه های مختلف و فضا  سازی مدرسه و اماکن مذهبی، اجرای طرح  میز خدمت  جهت پاسخ گویی به مسائل  شرعی بانوان  و جلسات پرسش و پاسخ در  نماز جمعه، اعزام مبلغ به اردوی راهیان نوردانش آموزی و  همکاری در مدارس دخترانه به عنوان امام جماعت، برگزاری مراسم در محفل قرآن و  شبی با شهدا  در مدارس دخترانه اجرا شد.

وی به شرایط کنونی جامعه و درگیری با بیماری منحوس کرونا اشاره کرد و گفت: حضور در  بیمارستان جهت دلجویی از کادر درمان و عیادت از بیماران کرونایی، پخت غذای نذری برای بیماران و کادر درمان بیمارستان، همکاری با مراکز بهداشتی برای طرح غربالگری سلامت، وهمچنین اعزام مبلغ جهت تغسیل اموات در ایام کرونا، برگزاری جشن ولادت حضرت زینب سلام الله علیها و روز پرستار در بیمارستان جهت تقدیر از پرستاران و اهدای شاخه گل، راه اندازی کارگاه دوخت ماسک در مدرسه  و توزیع بین مردم، همکاری با  سپاه پاسداران  و دانشگاه آزاد  اسلامی جهت دوخت ماسک از اقداماتی است که در این راستا اجرا شد.

مدیر مدرسه فاطمیه کهنوج به فعالیت مبلغین مدرسه پرداخت و اظهار کرد: اداره برنامه های طرح صالحین سپاه  توسط طلاب به عنوان مربی و سر مربی، تشکیل گروه های جهادی واعزام به مناطق محروم و سیل زده شهرستان  و شهر های همجوار،  حضور در جمع طلاب سیل زده و دلجویی از آن ها، جمع آوری کمک های نقدی، خرید وسایل منزل برای طلاب سیل زده، اهدای بسته غذایی و بهدا شتی و شرکت  گروهی از طلاب در اردوی جهادی  زعفران از فعالیت هایی بوده که توسط مبلغین جهادی مدرسه صورت پذیرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha