پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

حوزه/ مسئول دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه کشور با تاککید بر این که روحاینت هستی خود را برای انقلاب می گذارد، گفت: باید افرادی در حوزه تربیت شوند که بتوانند کادر علمی و انقلابی برای مدیریت دستگاه های نظام اسلامی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی، پیش از ظهر امروز در نخستین همایش بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه فارس که در سالن ولایت حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص شاخصه های حوزه انقلابی اظهار کرد: اگر مقام معظم رهبری اعلام کردند که حوزه های علمیه مادر نظام است و باید مدیریت اسلامی و انقلابی و رویکرد اسلامیت و انقلابی گری را حوزویان باید در نظام تامین کنند.

وی اضافه کرد: تمامی عالمان شهید در حاکمیت دین و انقلاب سهیم هستند؛ جمهوری اسلامی میوه و ثمره تمام شهیدان اسلام وتشیع و تاریخ انبیا است، فریاد امام حسین(ع) این بود که راه عوض شد، لذا هنگامی که انقلاب اسلامی پیروز شد آمال و آرزوهای انبیا تحقق پیدا کرد.

مسئول دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه سراسر کشور عنوان کرد: امام(ره) فرمود اگر از انقلاب غافل شوید و دشمنان فرصت آسیب پیدا کنند، اسلام آسیب خواهد خورد؛ روحاینت هستی خود را برای انقلاب می گذارد.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی روحانیت می تواند انقلاب را تضمین کند که شاخصه هایی مانند اعتقاد عمیق حوزویان و جامعه به ولایت وفقه و التزام عملی به ولایت مطلقه را داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی تصریح کرد: چند گروه وجود دارند که اسلام و حاکمیت انقلاب اسلامی زوایه دارند، نخست گروه هایی سیاست را از دیانیت جدا می دانند، دوم کسانی که سیاست را قبول دارند، اما اقامه حاکمیت توسط فقیه را قبول ندارند، سوم کسانی هستند که اقامه حکومت را درست می دانند، اما شبهاتی نسبت به حاکمیت دارند و برخی دستگاه های نظام را اسلامی نمی دانند، گروه بعدی کسانی هستند که هنوز مشکل جمع بین حاکمیت دینی و ملی را دارند، گروه بعدی گروهی هستند که علاقه مند به امام و مقام معظم رهبری دارند، اما پس از جریان فتنه رای را عوض کردند.

وی با بیان اینکه ۵۷ کشور اسلامی در دنیا وجود دارد که دو کشور مصر و عربستان ادعای اسلامی بودن را بیشتر نسبت به دیگر کشور ها دارند، افزود: یکی از دو عنصر ارزشمند به عنوان حاکمیت، اسلامیت است که به آن افتخار می کنیم، امام(ره) نیز دو عرصه را برای مردم گذاشت، اول تطبیق مصادیق که به عهده مجلس است، دوم انتخاب مدیران ارشد توسط مردم یا مستقیم یا با واسطه که حاکمیت مردمی است، آنچه غرب دمکراسی می داند.

مسئول دفتر امور سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه سراسر کشور گفت: وظیفه اصلی روحانیت ترویج و تبیین علمی نظریه ولایت وفقیه شامل مبانی قرآنی ولایت فقیه، تبیین معرفی مصادیق ولایت فقیه به این معنا که باید ابعاد شخصیتی امام و مقام معظم رهبری را تبیین کرد.

وی به شاخصه دوم انقلابی گری اشاره و مطرح کرد: باید افرادی تربیت شوند که بتوانند کادر علمی و انقلابی برای مدیریت دستگاه های نظام اسلامی شوند، همچنین باید از حوزه علمیه فارس افرادی تربیت شوند تا بتوانند در همه سمت ها گماشته شوند. مقام معظم رهبری فرمودند افرادی تربیت کنید که به درد ولایت فقیه بخورد، از این رو ۱۴۰ کارویژه برای روحانیت تدوین کرده ایم.

وی همچنین ضمن تبریک تاسیس بسیج اساتید حوزه علمیه استان فارس، بیان کرد: فلسفه تاسیس سازمان بسیج اساتید تحقق بخشی به آرمان مقام معظم رهبری است، اکنون ۴۰ نفر از اساتدی حوزه استان فارس عضو بسیج اساتید هستند امیدواریم در سال آینده ۳۰۰ استاد حوزه استان عضو سازمان بسیج اساتید شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha