جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
از حجاب تا رمضان: اسلام آموزی زوج مسلمان کانادایی در اینترنت

حوزه/ یک زن و شوهر مسلمان اهل تورنتوی کانادا با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، یوتیوب و تیک‌تاک، سعی دارند سوءبرداشت‌های ضداسلامی و ضدمسلمانی را از بین ببرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از citynews، یک زوج مسلمان کانادایی از شبکه‌های اجتماعی برای از بین‌بردن سوءبرداشت‌های ضداسلامی استفاده می‌کنند.

بستر آنلاین برای یک زن و شوهر مسلمان در انتاریوی کانادا به فضایی برای آموزش مردم درباره اسلام و خطرات اسلام‌هراسی تبدیل گشته است.

سانا صالح و همسرش ویل صالح  (یک کانادایی اروپایی تبار که به اسلام گرویده است)، زوج مسلمان اهل تورنتو هستند. آنها با هم فیلمهای آموزشی برای بیش از دو میلیون دنبال کننده خود در اینستاگرام، یوتیوب و تیک‌تاک ایجاد می‌کنند.

سانا گفت: در ابتدا وقتی ما برای اولین بار در تیک‌تاک فیلم می‌گذاشتیم هدف‌مان فقط سرگرمی بود و درباره فرهنگ مختلط خودمان صحبت می‌کردیم و سپس مردم شروع به پرسیدن سوالاتی کردند ، مانند اینکه «آنچه روی سرت گذاشته‌ای چیست؟» و «حجاب چیست؟» و حتی گاهی اوقات مردم می‌پرسیدند: «آیا می‌توانی با آن شنا کنی؟» یا «چه کسی می تواند موهایت را می بیند؟»

همانطور که مردم شروع به پرسیدن سوال می کردند ، ما هم از این بستر برای آموزش دیگران استفاده کردیم.

چندین ویدیو دقیقاً در مورد از بین بردن تصورات غلط در مورد اسلام و مسلمانان است. سعی کردیم ویدئوها بسیار آسان و قابل فهم باشند و با موضوعات به صورت طنز بپردازند. و میلیون‌ها نفر نیز تماشا می‌کنند.

ویل نیز گفت:  شبکه مجازی می‌تواند مکانی عالی برای آموزش باشد. ما می‌خواستیم بتوانیم در مورد دین اسلام به مردم آموزش دهیم و جلوه انسانی مسلمانان را به جهانیان نشان دهیم و بدانیم که همه چیز آنچه که در رسانه‌ها نمایش می‌دهند نیست.

 وی گفت: من هرگز به دنبال دین نبودم. و سپس وقتی به دامان من آمد ، عاشق آن شدم. زیرا نه تنها به موارد اساسی پاسخ می‌دهد - مانند اینکه چگونه نژادپرستی یا فقر را از بین ببریم - بلکه به من درک بیشتری از جایگاه من در جهان می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سرباز کوچیک IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
    0 0
    ماشالله هزار ماشالله