پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تلاش امامان جماعت استرالیایی در اطلاع‌رسانی صحیح درباره کرونا و واکسیناسیون

حوزه/ یک امام جماعت مسجد در ملبورن، استرالیا به همراه پزشکان با شرکت در برنامه تلویزیونی و از طریق رسانه‌های اجتماعی، با اطلاعات نادرست درباره واکسن کرونا مبارزه می‌کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از گاردین، امام جماعت در مسجد الصدیق هایدلبرگ در ملبورن، سعی دارند درباره مطالب غلطی که پیرامون کرونا و واکسیناسیون در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام، فیس بوک و واتساپ در میان جامعه مسلمانان استرالیا به اشتراک گذاشته است که باعث انتشار اطلاعات نادرست در مورد بیماری کرونا و واکسیناسیون می‌شود، مردم را آگاه سازند.

با شروع واکسیناسیون در استرالیا در ماه گذشته در سراسر این کشور، وی یک رویداد آنلاین با حضور سه پزشک با هدف رفع هرگونه اضطراب مردم در مورد واکسیناسیون برگزار کرد.

علا الزوکم، امام جماعت مسجد گفت: بیشتر مردم فقط گیج هستند، آنها نمی دانند چه باید بکنند. برخی از مردم با شنیدن این تئوری‌های توطئه می‌ترسند ، اما وقتی ما با آنها صحبت می‌کنیم و آنها از پزشکان می‌شنوند ، احساس رضایت می‌کنند و نگرانی‌هایشان رفع می‌شود.

دکتر اشرف چهاتا ، جراح ارتوپدی و معاون رئیس بهداشت و درمان مسلمانان استرالیا که در این رویداد نقش داشت ، گفت که احساس برای اطلاع‌رسانی به جامعه احساس مسئولیت می‌کند.

وی گفت: ایده تهیه یک گفتمان است. امیدواریم با ارائه اطلاعات پزشکی به شکلی که مورد توجه مردم قرار بگیرد، نقش موثری داشته باشیم. من خودم احساس می‌کنم که این یک مسئولیت در قبال جامعه کلی و نه فقط مسلمانان است و باید به این وظیفه احترام گذاشت.

گفتنی است برخی از علمای استرالیا و شورای فتوای این کشور نیز درباره واکسن‌های کرونا فتوا صادر کرده و آن‌ها را حلال اعلام کرده‌اند.

الزوکم می‌گوید که حلال اعلام کردن واکسن ضروری است زیرا خیلی‌ها بدون فتوا در مصرف آن مردد هستند.

وی افزود: این کار خود ما بود ، تصمیم خود ما بود. ما این کار را به عنوان خدمتی به جامعه انجام دادیم. ما می‌خواستیم دیدگاه خود را در مورد واکسن بدون فشار دولت ارائه دهیم. و کاملا مستقل از دولت عمل کردیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha