جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
صهیونیسم

حوزه/ برگزیده جشنواره بانوی کرامت با اشاره به این که صهیونیسم از مسیر اصلی یهودیت بسیار فاصله گرفته و منحرف شده و به عنوان یک نهضت سیاسی مطرح گردیده است و پایبند به برنامه های مذهبی یهود نیست، گفت: یکی از عوامل مهم پیدایش صهیونیسم خوی نژادی یهودیان و نیز غلبه فضای ناسیونالیسم در اروپای قرن نوزدهم بوده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم اعظم یازرلو، طلبه مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان در گفت و گویی به تشریح اثر برگزیده خود در جشنواره بانوی کرامت با عنوان «یهود از منظر قرآن کریم و ارتباط آن با صهیونیسم» پرداخت و اظهار داشت: بنده این تحقیق را با راهنمایی خانم سمیه معینی فر نوشتم که شامل مقدمه، چکیده، ۶ فصل، نتیجه گیری و پیشنهادات است.

وی با بیان این که فصل اول و دوم تحقیق به تعریف و تبیین و مفهوم شناسی موضوع یهود و صهیونیسم پرداخته است، افزود: در فصل سوم نیز «تاریخچه قوم یهود و صهیونیسم» مورد بررسی قرار گرفته است.

برگزیده جشنواره بانوی کرامت از گلستان به فصل چهارم تحقیق با عنوان «ویژگی های قوم یهود از منظر قرآن کریم» اشاره کرد و ادامه داد: در فصل چهارم، مراد قرآن از قوم یهود، فضائل اخلاقی یهودیان از منظر قرآن کریم و ویژگی های منفی قوم یهود از منظر قرآن کریم مطرح شده است.

وی بیان داشت: در فصل پنجم نیز ویژگی‌های صهیونیسم شامل ویژگی های عقیدتی و ایمانی، اجتماعی، اقتصادی و ویژگی های سیاسی مورد واکاوی قرار گرفته و فصل ششم نیز درباره ارتباط یهود با صهیونیسم است.

خانم یازرلو بیشترین دلیل انحراف و گمراهی یهود را خودبرتربینی، نژادپرستی و دنیاطلبی آنان دانست که باعث شد چشم خود را روی حقیقت ببندند و واقعیت های مسلم را نادیده گرفته و انکار کنند، گفت: سیطره بر انسانیت بدون حاکمیت شریعت آسمانی، عاملی است که بیش از هر چیز یهود را به مسیر طغیان و تعدی افسانه ای خویشتن بر روی زمین واداشته است.

وی افزود: یهودیان چون از قدرت نظامی و سیاسی برای تسلط بر بشریت و رسیدن به اهداف خیالی و فاسد خویش برخوردار نبودند لذا حیله و مکر و نقشه کشی و افترا را در پیش گرفتند.

طلبه مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با بیان این که صهیونیسم سیاسی نوعی فساد و تباهی ملی گرانه به شمار می رود که مسیرش نه از یهودیت که از ملی گرایی و استعمارگرایی اروپای قرن نوزدهم نشأت می گیرد، خاطرنشان کرد: صهیونیسم، نوعی مطالعه دستچین و انتخابی و مشخص از تورات را که مبتنی بر انحراف واقعی از برنامه خداوند است، مورد استفاده قرار می دهد و از آن به عنوان پوشش و پرده ای برای پنهان نمودن مقاصد سیاسی اش بکار می‌برد.

وی با اشاره به این که صهیونیسم از مسیر اصلی یهودیت بسیار فاصله گرفته و منحرف شده و به عنوان یک نهضت سیاسی مطرح گردیده است و پایبند به برنامه های مذهبی یهود نیست، گفت: یکی از عوامل مهم پیدایش صهیونیسم خوی نژادی یهودیان و نیز غلبه فضای ناسیونالیسم در اروپای قرن نوزدهم بوده است.

خانم یازرلو هدف اصلی مکتب صهیونیسم را جمع آوری یهودیان از سراسر دنیا و تشکیل دولت و جامعه یهودی عنوان کرد و افزود: این دولت که اسرائیل نام دارد به عنوان نماد فرهنگ و تمدن غرب و تأمین کننده منافع آن در خاورمیانه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: وظیفه مسلمانان در قبال این گروه، این است که به خودسازی فردی و اجتماعی بپردازند و در راه خدا صبور و شکیبا باشند؛ البته تنها یهود نیست که برای مسلمانان خطر دارد بلکه هر مکتبی که توسط افراد سودجو تحریف شود برای سعادت بشر خطرآفرین است، پس مسلمانان باید با دقت و تیزبینی و مطالعه صحیح، حق را از باطل تشخیص دهند و با مراجعه به دستورات خداوند و عقل و فطرت، خود راه درست را بیابند.

چکیده:

تاریخ ملت یهود تاریخی پر فراز و نشیب است که همواره با مکر، حیله، زراندوزی و بهانه جویی از پیامبر الهی همراه می باشد، امروزه نیز یهود با حرکت جهانی صهیونیسم پیوند خورده، حرکتی که باعث به وجود آمدن دولت غاصب و ستمگر اسرائیل شد.

این پژوهش با هدف بیان ویژگی ها و صفات یهود و صهیونیسم از منظر قرآن کریم تنظیم شده است و درصدد پاسخگویی به این پرسش است که دیدگاه قرآن پیرامون یهود و ارتباط آن با صهیونیسم چیست؟ از آنجا که یکی از موضوعات مهم قرآنی که شایسته تفسیر و تبیین موضوعی است یهود و بنی اسرائیل است و قرآن کریم نیز در موارد متعددی عبرت آموزی از سرگذشت یهود بنی اسرائیل را به مسلمانان متذکر شده، لذا جریان شکل گیری و رشد و نمو آنان و رابطه ای که با دیگر ادیان به ویژه اسلام دارند بررسی شده است.

بیشترین دلیل انحراف و گمراهی یهود خود برتربینی و نژادپرستی و دنیاطلبی آنان است که باعث شد چشم خود را روی حقیقت ببندند و واقعیت های مسلم را نادیده بگیرند و پس از مدتی تدین به سمت طغیان و استبداد متحول گردند. این مطالعه به روش اسنادی صورت گرفته، ابتدا مطالب مورد نظر از کتابها جمع آوری و سپس تجزیه و تحلیل شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha