جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر / رونمایی از سایت و کتب معاونت تهذیب توسط آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه گفت: ما در مباحث تربیتی آن جان مایه ظرافت کاری و ریزبینی لازم را باید داشته باشیم تا به موفقیت برسیم؛ شیوه ها و تدابیر کارآمد، برنامه ریزی درست، نیروی جهادی و مخلص و مشارکت استاد، مدیر و طلبه در فرآیند تربیت و همین طور هماهنگی با واحدهای آموزش از ارکان مهم فرآیند تربیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله اعرافی در نشست با معاون و شورای تهذیب و تربیت حوزه های علمیه، گفت: فرصت های بزرگ و مهمی برای خودسازی و تهذیب نفس و پیشرفت های معنوی در ماه های رجب و شعبان و رمضان قرار داده شده است؛ خوش به حال آنان که توانستند پرده های حجاب را در این ماه ها کنار بزنند و به مراتب بالای معنویت دست یابند.

وی ضمن تقدیر از فعالیت های معاونت تهذیب در طول چند ماه گذشته افزود: از جمله اقدامات ارزنده معاونت تهذیب در چند ماه اخیر سفر به استان ها و واحدهای صفّی حوزه بوده که محل تقدیر است.

آیت الله اعرافی خاطرنشان کرد: امیدواریم سال ۱۴۰۰ سال درخشش تهذیبی در حوزه باشد و فضای بهتری برای حضور تربیتی اساتید و مسئولین حوزه فراهم گردد.

وی گفت: کرونا هم تهدیدات و هم فوایدی را برای همه به دنبال داشته؛ یکی از فرصت های آن ایجاد فضایی برای توجه به آموزش های مجازی و بهره گیری از این فضا بوده است.

مدیر حوزه های علمیه تصریح کرد: ما در مباحث تربیتی آن جان مایه ظرافت کاری و ریزبینی لازم را باید داشته باشیم تا به موفقیت برسیم؛ شیوه ها و تدابیر کارآمد، برنامه ریزی درست، نیروی جهادی و مخلص و مشارکت استاد، مدیر و طلبه در فرآیند تربیت و همین طور هماهنگی با واحدهای آموزش از ارکان مهم فرآیند تربیت است.

وی افزود: از معاونت تهذیب می خواهیم دروس اخلاق علمای درگذشته و قدیم همچون حضرت امام خمینی رحمة الله علیه را هم جمع آوری نمایند و آن ها را در اختیار طلاب قرار دهد.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: معاونت تهذیب حوزه باید طرح میثاق طلبگی را مورد صیانت و توجه قرار دهد؛ چرا که این طرح برکات خیلی خوبی در سال های گذشته داشته است.

وی گفت: طلبه باید در پنج سال اول دوران تحصیل حداقل یک مرتبه به اردوی راهیان نور اعزام شود تا با روحیه جهاد و ایثار به طور کامل تری آشنایی یابد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha