جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کتاب های تولیدی معاونت تهذیب

حوزه/ در نشست مدیر حوزه های علمیه با مسئولین معاونت تهذیب که ظهر امروز در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، از چهار عنوان کتاب تولیدی این معاونت رونمایی به عمل آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، امروز در نشست مدیر حوزه های علمیه با مسئولین معاونت تهذیب از چهار عنوان کتاب تولیدی این معاونت رونمایی شد.

 بر اساس این گزارش، عنوان کتب مزبور «جهاد اقتصادی در سیره علما و بزرگان»، «مهارت های مدیریت تحصیل در حوزه های علمیه»، «راهکارهای انس با امام زمان عج در سیره علما» و «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی در قالب شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه» بوده است.

شایان ذکر است: کتاب «الگوی اهتمام جمعی در مدیریت تربیتی در قالب شورای تهذیب و تربیت مدارس علمیه» به قلم مشترک معاون تهذیب حوزه حجت الاسلام والمسلمین محمد عالم زاده نوری و حجت الاسلام مهدی عبداللهی نوشته شده است.

حجت الاسلام مهدی عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: تربیت، تحول و ساخت انسان، مهم‌ترین و البته سخت‌ترین کار است. این کار دشوار را فردی نمی‌توان انجام داد؛ روشن است که تنها راه حل در این میان، «اهتمام جمعی» است.

وی افزود: باید دست در کار تربیت زیاد شود و دیگران هم به خدمت این کار بزرگ آیند. باید اندیشه‌های متعدد و متنوعی در فکر و تدبیر تربیتی و دست‌های فراوانی در اقدام و عمل تربیتی به کار افتد.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب گفت: برای این منظور لازم است یک «هسته فکری قدرتمند» برای برنامه‌ریزی، طراحی، هدایت، نظارت و حمایت از فعالیت‌های تربیتی و تهذیبی تشکیل شود تا تلاش‌های متفرق در نظام واحد قرار گیرد و سطح تصمیم‌گیری‌ها و اقدامات ارتقا یابد.

وی با اشاره به اهداف تولید کتاب «راهکارهای انس با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف در سیره علماء» بیان داشت: ارتباط با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف آرزوی هر منتظر مشتاق و افتخار والای هر صاحب معرفتی است؛ اما این کالای ثمین به اقتضای قدر والای خود در کنار اولیای بی ادعایی که از خورشید آن کسب نور کرده‌اند، همواره به مدعیانی مبتلا بوده است که ادعای ارتباط با قلب عالم را وسیله‌ی نیل به اهداف روا و یا ناروای خویش قرار داده و خواسته یا ناخواسته رهزن مؤمنان مشتاق اما ساده دلی  شده‌اند که دائما تشنه‌ی رسیدن خبری یا رؤیت اثری از جان جانان عالم‌اند.

وی افزود: هر منتظر عاقلی، ضروری است با شناخت راه‌های اصیل ارتباط با ولی عصر از سویی و معرفت مدعیان ارتباط از سویی دیگر، خویش و جامعه را از در افتادن به وادی وهم و خرافه که مورث گمراهی ایست رهایی بخشد.

حجت الاسلام عبداللهی گفت: مهدویت، یکی از سرفصل های مهم در طرح جامع تربیتی طلاب است و این موضوع از اصلی ترین برنامه های معاونت تهذیب برای طلاب سراسر کشور است.

وی خاطرنشان کرد: آثار موجود نگاشته شده در زمینه مهدویت، متناسب با مدل طرح جامع تربیتی و سرفصل های آن نبودند؛ لذا این اثر به سفارش کارگروه مهدویت طرح جامع تربیتی طلاب، توسط اداره مطالعات معاونت تهذیب تدوین گشته است.

مدیر مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی معاونت تهذیب افزود: توجه به اتقان منابع و اهداف مد نظر طرح جامع، اقتضای گلچین شدن مطالب خاص و ناب از آثار منتشره در زمینه مهدویت را داشت که این امر در کتاب «راهکارهای انس با امام زمان عج» محقق شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha