جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 948211
۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
دو انگشت روی یک ماشه

حوزه/ کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» رمانی با موضوع دفاع مقدس از سوی مرکز نشر هاجر چاپ و روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرکز نشر هاجر وابسته به مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران، کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» را که توسط حسین و حسن شیردل به نگارش درآمده منتشر و در دسترس عموم قرار داد.

این کتاب ماجرایی خواندنی و متفاوت از زبان سیروس شهبازی است که دلاوری ها و شجاعت های دوران دفاع مقدس را روایت می کند.

این کتاب حکایت روزگار نوجوانی و جوانی، کودکی بازیگوش و جسور بنام سیروس شهبازی است که در یک خانواده ترک زبان متولد شد و در همان دوران کودکی به شهر بابل مهاجرت کردند و در عالم کودکی با سید احمد از دوستان خود به عشق اسلحه خود را به جبهه رساند.

سیروس شهبازی طی سال های جنگ در واحد ۱۰۶ حضور داشته و روزهای نوجوانی و جوانی اش درگیر عشقی زمینی است. عشقی آمیخته با بازیگوشی های ویژه و جنگی که او به وضوح در این روایت ظریف و نازک حضور دارند و همه آن رمز و رازهای عاشقانه فقط کمی قبل از مجروحیت سنگینش به ازدواج و پیوند می رسد.

روحیه شاد و شیطنت های ساده سیروس در دوران حضورش در جبهه و حتی در بیمارستان و نگاه متفاوت او در آن فضا و دلبری‌هایی که فقط یک مرد جنگی می تواند با اراده و صبوری، با آن شرایط دست و پنجه نرم کرده و آن اتاق سفید و ساکت را که لبریز سختگیری هاست به محل امن، شاد و دنجی برای حل کردن مشکلات روحی و روانی و جسمی دوستان، مجروحان و هم پیاله های خود تبدیل کند.

برگزیده ای از کتاب:

یادم هست خانم سعید، هر وقت که سعید برمی‌گشت از مرخصی کیک درست می کرد و می فرستاد. گاهی هم به وسیله پست، کیک را می فرستاد. دل همسرانشان مدام در گرو شوهرانشان بود. برای ما که هنوز مجرد بودیم تکان دهنده بود این رابطه عاشقانه و عارفانه حتی! به سعید نگاه می کردم. گویی لحظه ای از یاد همسر و فرزندش بیرون نمی رود.

علاقه عجیبی – حتی وابستگی زیادی – در او می دیدم. سعید آن کیکی که همسرش درست می کرد را خیلی دوست داشت. کیک بسته بندی شده دست سعید می رسید. تا در جعبه را باز می کرد، بوی تازه کیک و عطر آن هرم گرمای داخل اتاق را کناری میزد و حس خانه را در همه زنده می کرد. تقسیم می کرد و به همه یک تکه هر چند کوچک می داد. می خوردیم و تشکرمان تمامی نداشت. خیلی خوشمزه بودند آن کیک ها. وقتی از طعم کیک تعریف می کردم، سعید می گفت: آره خیلی خوشمزه اس نه؟ تو هم ازدواج کن، بهت میگم. وقتی خانمت برات درست کنه بیشتر مزه میده. میگفتم: ….

کتاب «دو انگشت روی یک ماشه» در ۴۷۶ صفحه و با شمارگان ۵۰۰ نسخه به قیمت ۵۷۶۰۰ تومان از سوی نشر هاجر منتشر و در دسترس عموم علاقه مندان قرار گرفته است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha