جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن قمی  معاون ارتباطات بین الملل دفتر مقام معظم رهبری

حوزه/ فلسفه اسلامی که زبان گویای انقلاب ما است باید بتواند در فلسفه رسانه و... سایر فلسفه های مضاف پاسخ دهد و اقدامات عمیق انجام دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین قمی، معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب، در افتتاحیه و رونمایی از آثار همایش بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و جهان اسلام، عنوان کرد: در اولین سالگرد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی اقدام به برگزاری همایش  و در دومین سالگرد نیز اقدام به برگزاری همایش بیانیه گام دوم انقلاب و جهان اسلام کرد که سه جلد کتاب خروجی آن است.


وی در رابطه با ویژگی های این همایش بیان کرد: برخلاف عقیده برخی که  معتقد هستند یک بیانیه داخلی است، این همایش پژواک بین المللی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی را بررسی می کند.
معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه این بیانیه با جمود گرایی مخالفت می کند و منشور انقلاب در مسیر آینده است، ادامه داد: ویژگی دوم این همایش این است که نگاه محصور به بیانیه ندارد و بجای تمرکز بر متن و رویکرد اخباری گری بر بیانیه، نگاهی به افق های دور دست دارد.


حجت الاسلام و المسلمین قمی افزود: انقلاب اسلامی مانند سایر انقلاب های بزرگ بازتاب های فرا مرزی دارد و این تاثیرات امری طبیعی است و کسی نمی تواند مانع این تاثیرات شود؛ رهبر معظم انقلاب بیان می کند که برای ترویج  معارف و گفتمان انقلاب اسلامی باید سه مرحله تولید فکر، گفتمان سازی و نهاد سازی را پشت سر گذاشت.


وی افزود: گفتمان قرآنی ما شعارش کرامت اسلامی است که نیاز به  تبیین فلسفی دقیق و علمی دارد، گفتمان کرامت در فکر اخلاق و قرآن ما موج میزند ودرون خودش عدالت و آزادی را دارد اما نه عدالت حیوانی و مادی.


معاون ارتباطات بین الملل دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به اینکه مسئله عقلانیت قدسی و اسلامی در برابر عقلانی غربی قرار دارد، عنوان کرد: فلسفه اسلامی که زبان گویای انقلاب ما است باید بتواند در فلسفه رسانه و سایر فلسفه های مضاف پاسخ دهد و اقدامات عمیق انجام دهد.


حجت الاسلام والمسلمین قمی با اشاره به اینکه زبان درون مرزی با زبان برون مرزی باید متفاوت باشد و باید گفتمان های سایر فرهنگ ها را نیز مورد مطالعه قرار داد، بیان کرد: ارزش های انقلاب اسلامی دائمی و جهانی است  و انقلاب اسلامی نشان داد که تقسیم بندی های جهانی کهنه شده‌است و ارزش های انقلاب اسلامی دائمی و فطری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha