جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت السالام ارزانی

حوزه/ رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مدل مدیریتی هرم واژگون داریم که براساس ظرفیت‌های مساجد برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم و با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مساجد بچه‌ها در این سامانه فعال شدند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی که به مناسبت روز تاسیس کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با برنامه یه روز تازه ارتباط تلفنی داشت؛ گفت: در تاریخ ۱۸ اسفند سال ۱۳۷۱ کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به مساجد در برابر هجمه غرب تشکیل شدند و در حال حاضر ۲۵ هزار و ۹۹۳ مسجد در کشور کانون‌ فرهنگی و هنری دارند. این کانون‌ها واسط میان فرهنگ و هنر با جامعه ایمانی هستند؛ به این معنا که در مساجد به موضوعات متنوع فرهنگی و هنری مثل سرود، نمایش، ترنج، شعر، قلم و... می‌پردازیم و این قالب‌ها کودکان، نوجوانان و جوانان را با مساجد آشنا می‌کنند.
حجت‌الاسلام ارزانی اظهار داشت: اوایل سال ۱۳۹۸ حدود یک سال پیش از آغاز شیوع کرونا سامانه‌ای به نام بچه‌های مسجد را راه‌اندازی کردیم که اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سامانه مذکور عضو شدند و فعالیت‌های مجازی ما پیش از کرونا آغاز شده بود اما کرونا این فعالیت‌ها را بیشتر کرد و اگر کرونا نبود سه سال آینده به نقطه‌ای که امروز هستیم، می‌رسیدیم.


وی افزود: در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مدل مدیریتی هرم واژگون داریم که براساس ظرفیت‌های مساجد برنامه‌ها را پیگیری می‌کنیم و با توجه به شرایط کرونایی و تعطیلی مساجد بچه‌ها در این سامانه فعال شدند و در این دوران آموزش برای بیش از ۴۰۰ هزار نفر داشتیم. 


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تأکید کرد: در دوران کرونا به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی طرح ایران غدیر را داشتیم که این طرح از هفته دفاع‌مقدس تا ۲۲ بهمن‌ماه ادامه داشت و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری ایران غدیر نام‌گذاری شد. طرح ایران غدیر کار فاخری در دل مساجد بود که سه عرصه رقابتی فرهنگ، هنر و نوآوری را با نام شبستان تعریف کردیم و این سه عرصه ۱۲ بخش تخصصی با نام رواق داشتند. در طرح ایران غدیر بیش از ۱۶ هزار اثر از سراسر کشور به دست ما رسیده است که به طور نمونه یکی از کانون‌های ما در روستایی در سیستان و بلوچستان سرودی را برای ما ارسال کرد. امروز روز آخر ارزیابی‌ها است و نفرات برتر به زودی اعلام خواهد شد.


حجت‌الاسلام ارزانی در پایان ضمن اشاره به پایتخت فرهنگ و هنر مساجد گفت: پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران یک مدل آکادمیک هست که هر کانون امکان کسب ۲۰ هزار امتیاز را دارد و مجموع امتیازات کانون‌ها در هر استان تقسیم بر تعداد کانون‌ها می‌شود. هر استان که عدد بیشتری کسب کند، به عنوان پایتخت‌های فرهنگ و هنر مساجد انتخاب خواهد شد و این پایتخت فهما نام دارد و سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ استان قم انتخاب شد که برای سال ۱۴۰۰ مجدد ارزیابی می‌شود تا پایتخت فهما سال ۱۴۰۱ انتخاب شود.


گفتنی است: برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، مهدی واعظی، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha