جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وقف

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان گفت: سه وقف جدید همزمان با ماه مبارک رجب در شهرستان گلپایگان به ثبت رسید.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان، حجت‌الاسلام عباس نصیرالاسلامی با اشاره به ثبت سه وقف جدید در شهرستان گلپایگان اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ مورد وقف جدید در این شهرستان به ثبت رسیده است.

وی افزود: همچنین ثبت سه وقف جدید دیگر نیز در شهرستان گلپایگان در دستور کار قرار دارد که پس از ثبت کامل در این خصوص اطلاع رسانی خواهیم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه گلپایگان با بیان اینکه یکی از سه وقف جدید در شهرستان گلپایگان وقف زمین کشاورزی به متراژ یک هزار و ۲۰۰ متر مربع توسط علیرضا دلیری در شهر گلپایگان به ثبت رسیده است، ابراز داشت: این وقف با ارزش ریالی ۱۲ میلیارد ریال برای ترویج فرهنگ قرآنی به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه وقف منزل مسکونی به متراژ ۵۵۰ متر مربع توسط علیرضا منتظری و همسرش زهرا محمودی در شهر گوگد از دیگر وقف‌های جدید ثبت شده در شهرستان گلپایگان اعلام کرد و گفت: این موقوفه دارای ارزش ریالی ۱۵ میلیارد ریال است که برای روضه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) و هزینه‌های حوزه علمیه آیت‌الله گلپایگانی به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام نصیرالاسلامی با بیان اینکه وقف آپارتمان ۸۵ متری توسط عبدالرضا عظامی در شهر گلپایگان با نیت سکونت زوج‌های جوان بی بضاعت به ثبت رسیده است، گفت: ارزش این موقوفه حداقل هفت میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه روضه خوانی حضرت امام حسین (ع)، تامین هزینه‌های مساجد و وقف برای ازدواج و کمک به زوج‌های جوان بی بضاعت از نیازهای اولویت دار شهرستان گلپایگان است، تصریح کرد: در این زمینه مشاوره وقف به واقفان ارائه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان گلپایگان در خصوص بازسازی موقوفه نادری در این شهرستان نیز اشاره کرد و گفت: این موقوفه توسط فاطمه نادری این موقوفه با نیت فرهنگی و هزینه‌های امامزادگان ۱۷ تن گلپایگان وقف شده بود که به دلیل فرسودگی امکان بهره برداری نداشت و عملیات مرمت و بهره برداری آن با اعتبار یک میلیارد ریال در دستور کار قرار گرفته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha