سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
پذیرش حوزه علمیه خواهران

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران، از آغاز پذیرش حوزه های خواهران این استان خبر داد و گفت: پذیرش برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تمام مقاطع عمومی، عالی و تخصصی انجام می شود.

منصوره ازغندی، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از آغاز پذیرش در حوزه های علمیه خواهران استان خبر داد و اظهار داشت: پذیرش حوزه علمیه خواهران استان تهران برای سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تمام مقاطع عمومی، عالی و تخصصی، همزمان با سراسر کشور از ۲۵ بهمن ماه آغاز شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران استان تهران با اشاره به اینکه ۵۲ واحد آموزشی در مقطع عمومی ( سطح ۲) برای سال تحصیلی آینده پذیرش طلبه خواهند داشت، ادامه داد: متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال می توانند در مقطع عمومی اقدام به ثبت نام کنند.

وی افزود: یکی از امتیازات دارندگان مدرک دانشگاهی در مقطع عمومی حوزه علمیه خواهران تخفیف سنی است و متقاضیان به تناسب مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری از تخفیف سنی برخوردار خواهند بود.

ازغندی با اشاره به اینکه حوزه های علمیه استان تهران در مقطع عمومی علاوه بر دارندگان مدرک دیپلم از متقاضیان دارای مدرک سیکل نیز پذیرش خواهد داشت، عنوان کرد: ۴ واحد آموزشی به این گروه اختصاص خواهند داشت؛ داوطلبان با اتمام پایه هشتم و یا شاغل به پایه هشتم مشروط به ارائه گواهی اتمام تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ مجاز به ثبت نام خواهند بود.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران با بیان اینکه سنجش علمی متقاضیان در مقطع عمومی به صورت برگزاری آزمون خواهد بود، اظهار کرد: به یاری خداوند آزمون متقاضیان و داوطلبان در مقطع عمومی ۲۵ تیرماه برگزار می شود؛ پس از آزمون، داوطلبان در مصاحبه نیز شرکت خواهند کرد و داوطلبانی که بالاترین .امتیاز آزمون و مصاحبه را داشته باشند متناسب با ظرفیت مدارس پذیرش می شوند

وی، شیوه تحصیل در مقطع عالی ( کارشناسی ارشد) را به صورت حضوری و نیمه حضوری بیان کرد و گفت: استان تهران با کثرت واحدهای آموزشی شیوه غیر حضوری را نخواهد داشت و در شیوه حضوری ۱۰ واحد آموزشی با ۱۰ رشته تحصیلی از جمله تفسیر و علوم قرآنی، فقه و اصول، فلسفه اسلامی، کلام اسلامی، تاریخ اسلام، مدرسی ادبیات عربی، مطالعات اسلامی زنان، تربیت دینی کودک و نوجوان، مشاوره با رویکرد اسلامی و اخلاق اسلامی را ارائه خواهند داد.

ازغندی خاطرنشان کرد: علاوه بر حوزویان دارای مدرک سطح دو، فارغ التحصیلان دانشگاهی دانشگاه امام صادق (ع)، مدرسه عالی شهید مطهری رحمه الله علیه و جامعه المصطفی العالمیه دارای رشته همسو با حداقل معدل ۱۴ می توانند در این مقطع اقدام به ثبت نام کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران تهران افزود: داوطلبان در مقطع سه حوزه علمیه خواهران ۴ تیرماه در آزمون ورودی شرکت خواهند کرد و پس از آزمون با کسب حدنصاب لازم، برای مصاحبه به مدارس معرفی و براساس ظرفیت گزینش می شوند.

وی با اشاره به اینکه ۵ واحد آموزشی در مقطع تخصصی ( دکتری ) برای سال آینده پذیرش خواهند داشت، گفت: در این واحدهای آموزشی ۵ رشته تفسیر تطبیقی، فقه خانواده، علوم و معارف قرآن کریم، حکمت متعالیه و کلام اسلامی برای مقطع دکتری در نظر گرفته شده و این مقطع نیز آزمون ورودی و مصاحبه علمی خواهدداشت.

 ازغندی بیان کرد: داوطلبان علاقمند به تحصیل در حوزه های علمیه خواهران می توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی  paziresh.whc.ir و یا به صورت حضوری در مدارس علمیه استان اقدام به ثبت نام نمایند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا ملکی IR ۱۸:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۵
    0 0
    عالی