چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
افتتاح مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم

حوزه/ مراسم افتتاح و بهره برداری مسجد تازه مرمت و بازسازی شده روستای سعد آباد قم که به نام شریف حضرت رقیه(س) مزین شده است با حضور مسؤولان و مدیران استان قم از جمله مدیران ستاد اقامه نماز برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، از قم، مراسم افتتاحیه مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعد آباد قم ظهر امروز(دوشنبه ۱۸ اسفند) با حضور جمعی از مسؤولان و مدیران استان قم برگزار شد.
تکمیل و مرمت مسجد حضرت رقیه(س) روستای سعدآباد به همت ستاد اقامه نماز استان قم و جمعیت خدمت رسانی فاطمی ها انجام شده و امروز به بهره برداری رسید.
لازم به توضیح است که محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم نیز چندی پیش در بازدید از وضعیت فعلی این مسجد و مراسم کلنگ زنی برای احیا و مرمت آن عنوان کرده بود که این مسجد تا پیش از پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
این مسجد با کمک بیش از ۱۱۰ میلیون تومانی دو نفر از خیرین استان قم مرمت و بازسازی شده و همچنین برخی از مصالح نیز توسط خیرین استان تهیه شده است.
گفتنی است، مردم روستای سعد آباد بخش جعفریه استان قم که حدودا ۱۰۰ نفر هستند مدت ها از نعمت داشتن مسجد محروم بوده اند و مراسمات مذهبی و آیینی خود را در منازل برگزار می کردند.
یادآور می‌ شود، در این مراسم افتتاحیه جمعی از مدیران استان قم و بخش جعفریه از جمله محمد خامه یار رئیس ستاد اقامه نماز استان قم و دبیر مجمع خیرین مسجد ساز، مهندس اوروجی مدیر کل ستاد بحران استان قم، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد استان قم، حجت الاسلام والمسلمین دهقان امام جمعه بخش جعفریه و همچنین مهندس موسوی بخشدار جعفریه حضور داشتند.
خامه یار با اشاره به این که مسجد نداشتن زیبنده روستاهای ولایت مدار قم نیست، گفت: مسجد سعد آباد دومین مسجدی است که در سال جاری در مناطق محروم استان قم ساخته می‌ شود.
همچنین حجت الاسلام والمسلمین دهقان با اشاره به این که مساجد خانه های خدا به شمار می‌ رود، گفت: باید تلاش کنیم تا خانه خدا را آباد نگاه داریم.
در بخش پایانی این مراسم نیز پس از تقدیر از آقای مهدی عطار بانی زمین مسجد، محفل روضه خانی و مداحی به مناسبت سالروز شهادت امام موسی بن جعفر(ع) توسط آقای بنی فاطمی از مداحان استان قم برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha