جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 948401
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
زکزاکی

حوزه/ دیروز جلسه دادگاه شیخ زکزاکی با حضور تعدادی از شاهدان دروغین و حکومتی برگزار و آخرین جلسه دادگاه و آخرین فرصت برای شاهدان حکومتی به ۳۱ مارس موکول شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، بعد از برگزاری سلسله دادگاه های ناعادلانه که از سوی حکومت نیجریه برای رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی در مدتی که ایشان به دلایل واهی توسط حکومت نیجریه بازداشت شده است، روز دوشنبه نیز جلسه دادگاه ایشان بدون هیچ نتیجه ای به اتمام رسید.

عبد الله تانکو کارشناس اهل نیجریه در گفت‌وگو با خبرنگار بین الملل حوزه گفت: جلسه دادگاه روز دوشنبه جناب شیخ زکزاکی با حضور شاهدان حکومتی و دروغین که علیه شیخ و حرکت اسلامی نیجریه  اظهاراتی را ایراد کردند و قاضی پرونده این ادعاها را شنید، برگزار شد.

وی ادامه داد: بعد از شنیدن ادعاهای شاهدان حکومتی توسط قاضی، جلسه نهایی رسیدگی به پرونده شیخ زکزاکی به اواخر ماه جاری یعنی ۳۱ مارس موکول شده است.

تانکو ادامه داد: قاضی دادگاه جلسه آتی را آخرین فرصت برای شاهدان حکومتی معین کرده که اگر اظهاراتی علیه شیخ زکزاکی دارند، ایراد کنند و از آن تاریخ به بعد شاهدی نمی تواند اظهارات و یا شهادتی علیه ایشان ارائه دهد و از همان روز حکم  نهایی برای شیخ زکزاکی مشخص خواهد شد.

گفتنی است؛در تاریخ  ۱۳ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۲  آذر ۱۳۹۴ ) در حالی‌که شیعیان نیجریه مشغول عزاداری امام حسین(علیه‌السلام) در حسینیه زاریا بودند، پلیس این کشور با نقشه قبلی و در راستای قلع و قمع شیعیان در نیجریه، به این حسینیه و منزل شخصی «سید ابراهیم زکزاکی» حمله کرد و با کشتن بیش از هزار نفر از شیعیان و شماری از اعضای خانواده «سید زکزاکی»، رهبر جنبش اسلامی نیجریه را به‌ شدت زخمی کرده و وی را به اسارت برد .

شایان ذکر است؛ در مدت ۵سالی که از بازداشت شیخ زکزاکی و همسرش می گذرد حکومت نیجریه بی توجه به درخواست میلیون ها نیجریه ای برای آزادی شیخ به برگزاری دادگاه های ناعادلانه ،یک طرفه و با حضور شاهدان حکومتی اقدام می کند و با وجود سکوت بین المللی و اتهامات بی اساس شاهدان، دور از انتظار نخواهد بود که حکم دادگاه علیه این رهبر برجسته شیعیان نیجریه صادر شود.

بنابراین ضرورت دارد، دولت های اسلامی در کنار سایر رسانه های حامی عدالت و آزادی خواهی در جهان در آخرین زمانی که برای نجات شیخ نیجریه باقی مانده نهایت تلاش خود را از طریق دستگاه های دیپلماسی و  رسانه های خبری و مجازی به هر شکل ممکن انجام دهند تا حق این رهبر بزرگ جهان تشیع در برابر دیدگان جهانیان به راحتی پایمال نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha