پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 948445
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱
درختکاری

 حوزه / مراسم هفته درختکاری با یاد شهدای مدافع سلامت، با همکاری نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام حسین حیدری صبح امروز در مراسم هفته درختکاری به یاد شهدای مدافع سلامت، گفت: شهدای بزرگوار انقلاب از جمله شهدای سلامت و علی الخصوص شهدای دانشگاه علوم پزشکی قزوین، جزء ثمره ی این شجره طیبه می باشند و این‌ها راه زندگی با شرافت را به ما نشان می‌دهند. درود خداوند بر این شهدا و ملت شریف ایران که در بحبوبه‌بحران‌های جهان ، قهرمانانه ایستادند و جان خود را نثار سلامت مردم کردند.

وی خاطرنشان کرد: اسلام تنها دین آخرت و قیامت نمی باشد و توجه ویژه ای به هر دو مقوله ی دنیا و آخرت دارد و مشاهده می کنیم که برای درختکاری در روایات متعدد ثواب بیشماری برای آن ذکر شده است.

مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه های استان قزوین افزود: هر ساله رهبر معظم انقلاب به امر درختکاری توجه ویژه و مستمری دارند و سفارشات متعددی انجام می‌دهند و این امر نشان می‌دهد که دین مبین اسلام یک دین استقلالی نیست و بلکه نگاه و ابزاری برای آخرت می‌باشد.

وی ادامه داد: کاشت و نگهداری درخت، بیمه عمر زندگی و نشانه احترام به محیط زیست است. درخت این نعمت الهی و حلقه مهم و واسط برای تداوم حیات چرخه طبیعت است.

حیدری اظهار کرد: درخت نعمتی چند منظوره، درس آموز و بی ادعاست و زیبایی، شادی، سرسبزی، آسایش، رفاه، صفا، پاکی و طراوت و بخشندگی پیوست حضورش است و حتی تصور دنیایی بدون درخت با طبع لطیف انسانی سازگار نیست.

وی ابراز کرد: امروز به خاطر مسائلی که بشر برای خود با ایجاد کارخانه و آلودگی ایجاد کرده است، کاشت درخت می‌تواند به عنوان حرکت راهبردی به آن بیشتر توجه شود .

حیدری عنوان کرد: امروز مردم فهیم استان با مهمان ناخوانده ای به نام کرونا مواجه اند که مناسب است با رعایت اصول بهداشتی، کاهش ترددها و مسافرت ها و خودمراقبتی از سرایت این بیماری جلوگیری کنند.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha