جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: مراسم رونمایی از نرم افزار "حدیث ولایت" روز شنبه ۲۳ اسفندماه ساعت۱۰/۳۰در سالن اجتماعات مرکز کامپیوتری اسلامی نور برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین بهرامی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم  که در مورد رونمایی مجازی نرم افزار"حدیث ولایت" و در سالن جلسات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور برگزار شد، با اشاره به فعالیت های صورت گرفته توسط این مرکز گفت: امروز بعد از سه دهه تلاش این مرکز امکان دسترسی آسان و عرضه منابع علوم اسلامی برای محققان فراهم شده است.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بیان داشت: دیجیتال سازی محتواهای علمی تولید شده توسط علمای اسلام یکی از فعالیت های اصلی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بوده است.

وی گفت: در دسترس قرار دادن این آثار یکی دیگر از اقدامات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین بهرامی به دستاوردهای ارزشمند مرکز نور طی سه دهه گذشته اشاره کرد و در اختیار داشتن نسخه دیجیتال تمامی متون علوم اسلامی در موضوعات مختلف و غنی‌سازی و فرآوری این متون و عرضه آنها در قالب صدها نرم‌افزار و ده‌ها پایگاه محتوایی اینترنتی، ایجاد بانک محتوایی مجلات مختلف علوم اسلامی و انسانی در پایگاه نورمگز را از جمله این دستاوردها برشمرد.

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی یادآور شد: بحث هوش مصنوعی و ابر داده ها و مباحثی از این قبیل همه و همه ظرفیت هایی هستند که باید بتوانیم آنها را به پژوهش های علوم انسانی و اسلامی گره بزنیم و بتوانیم روند پژوهش ها را توسعه بدهیم و تسریع ببخشیم چون امروز در دنیا به این مفهوم به صورت جدی توجه می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی خاطرنشان کرد: در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در موضوع نشر آثار علما و معرفی شخصیت آنان فعالیت های متعددی به عمل آمده است؛ بیش از ۱۵۰ نرم افزار شخصیت محور پیرامون آثار یک شخصیت برجسته تهیه و  توسط این مرکز به جامعه عرضه شده است و به تازگی هم یکی از این فعالیت ها گردآوری آثار، بیانات و تالیفات مقام معظم رهبری تحت عنوان" حدیث ولایت" می باشد.

وی گفت: در تهیه این اثر فاخر از موسسه انتشاراتی انقلاب اسلامی که همکاری خوبی با این مرکز داشتند استفاده شده است، 

حجت الاسلام و المسلمین بهرامی گفت: مراسم رونمایی از نرم افزار "حدیث ولایت" هفته بعد روز شنبه ۲۳ ساعت۱۰/۳۰در سالن اجتماعات مرکز کامپیوتری اسلامی نور برگزار می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha