چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
یادواره شهدای طلبه و روحانی اسفراین

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: خداوند می‌فرماید من به هر کسی هدیه‌ای می‌دهم اما هدیه کسی که در راه من کشته می‌شود خود من هستم؛ زیرا لقای حضرت حق هدیه ویژه‌ای است که فردای قیامت ارزانی شهید می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان اسفراین، با اشاره به جنایت‌ها و وحشی‌گری‌های جریان استکبار و باطل علیه جبهه حق و مقابله شهدا به این جریان، اظهار کرد: زمانی که این جنایت‌ها را می‌بینیم به این موضوع پی می‌بریم که کسی که در برابر این جنایت‌ها و وحشی‌گری‌ها ایستاده و دفاع و مبارزه می‌کند مقام و عظمت والایی دارد.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: اینکه شهید برای ورود به بهشت درب ویژه‌ای دارد و اینکه خداوند می‌فرماید شهید را غسل و کفن نکنید و با همین لباس خونین دفن کنید نشان‌دهنده عظمت و جایگاه والای شهدا است؛ زیرا شهید در برابر این وحشی‌گری‌ها و دشمنان خدا و انسانیت می‌ایستد، جنایتکارانی که جز با ریختن خون سیراب نمی‌شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: شهدای مدافع حرم در برابر داعشی هایی ایستادند که از شمرهای کربلا هم بدتر بودند، کینه و عقده داعشی ها بسیار بالا بود؛ به‌گونه‌ای که هزار و ۴۰۰ سال بعد از شهادت حجر بن عدی قبر او را تخریب کردند و اعلام کردند اگر به کربلا و نجف برسیم نسبت به حرم‌های امامان شیعه هم همین اقدام را انجام می‌دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تصریح کرد: داعش اعلام کرد اگر به ایران شیعه برسیم جنایت‌هایی که در سوریه و عراق انجام دادیم چند برابر آن را در ایران انجام می‌دهیم.

وی خاطرنشان کرد: کسی که برای مبارزه با چنین جنایتکارانی به سوریه و عراق می‌رود می‌جنگد و به شهادت می‌رسد عظمت و جایگاه ویژه‌ای دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: به همین دلیل است که خداوند می‌فرماید من به هر کسی هدیه‌ای می‌دهم اما هدیه کسی که در راه من کشته می‌شود خود من هستم، لقای حضرت حق هدیه ویژه‌ای است که فردای قیامت ارزانی شهید می‌شود.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه به اشاره به پیشتازی روحانیت در عرصه نبرد حق علیه باطل، اظهار کرد: به گواه آمار، قشر روحانیت به نسبت جمعیت بیشترین شهید را در دفاع مقدس و در راه دفاع از اسلام و انقلاب و نظام اسلامی تقدیم کرده است و ما امروز باید بکوشیم ادامه‌دهنده راه این شهدای بزرگوار باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha