جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست خبری پذیرش حوزه های علمیه خواهران

حوزه/ در نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اعلام شد که با شیوع ویروس کرونا و انتقال فعالیت های آموزشی به فضای مجازی و سامانه مدرس، بیش از ۱۴۰۰ کلاس آموزشی در سامانه مدرس از سال ۱۳۹۹ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری "حوزه"  از گرگان، نشست خبری مدیر حوزه علمیه خواهران استان گلستان با اصحاب رسانه با موضوع پذیرش حوزه های علمیه خواهران کشور برگزار شد.

خانم حسینی واعظ در ابتدای نشست، با اشاره به روایتی از امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: علم نافع باید موجب پاکسازی و تهذیب نفس شود، که در اینصورت قلب انسان مرکز حرم الهی شده و از همه بدی‌ها و زشتی‌ها می‌شود، در این صورت علم نافع خواهد بود.

وی همچنین در راستای عید بزرگ مبعث گفت: عید مبعث سرشار از برکت، نور و هدایت است، لذا باید قدر آن را دانست و در آگاهی از پیام‌ها و معارف نهفته در آن کوشید. 

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب با تمام فراز و نشیب‌های، وارد ۴۲ سالگی پیروزی انقلاب شدیم که در این دوره چهل ساله، دستاوردهای چشمگیری بدست آوردیم و از جمله آن، حضور روزافزون بانوان در عرصه‌های مختلف از جمله علوم دینی بود که انقلاب به معنای دقیق کلمه در این بخش‌ها صورت گرفت.

حسینی واعظ با توجه به ضرورت یادگیری معارف دینی و تحصیل بانوان که از سوی رهبر انقلاب مورد تأکید قرار گرفته است، گفت: بانوان باید به معارف دین و فهم قرآن کریم و دستورات دینی آشنا باشند؛ در شهرهای مختلف استان گلستان نیز این مراکز علمی-دینی برای کسب معارف بلند قرآن و اهل بیت(علیهم السلام) در سطوح مختلف (سطح دو، سه و چهار) در حال فعالیت هستند.

وی در ادامه، با اعلام این خبر که پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ در تمامی مقاطع تحصیلی از ۲۵ بهمن ماه ۹۹ آغاز شده است، توضیح داد: نام‌نویسی برای ثبت نام حوزه‌های علمیه خواهران به دو طریق غیرحضوری از طریق پایگاه اینترنتی http://paziresh.whc.ir و حضوری از طریق مراجعه به مدارس علمیه سراسر کشور انجام می گیرد.  

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان تشریح کرد: مقاطع تحصیلی مدارس علمیه خواهران استان در سطح دو مقطع عمومی (ویژه دارندگان مدرک سیکل) و عمومی ویژه (ویژه دارندگان مدرک دیپلم)، سطح سه مقطع عالی در سه رشته (تفسیر و علوم قرآن، فقه و اصول و کلام اسلامی) و در سطح چهار مقطع تخصصی در دو رشته (تفسیر تطبیقی و فقه خانواده) در حال فعالیت هستند.

حسینی واعظ با بیان اینکه استان گلستان دارای ۱۴مدرسه در مقطع سطح دو و سه و چهار می‌باشد، زمان آزمون ورودی برای مقطع عمومی را ۲۵ تیرماه ۱۴۰۰ و مقطع عالی و تخصصی را ۴ تیرماه سال آینده اعلام کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی۱۴۰۰-۱۳۹۹رشد هشت درصدی نسبت به پذیرش سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ داشته‌ایم و بر اساس نظرسنجی‌های به عمل آمده، بیشترین سهم در جذب داوطلبین، تبلیغات از طریق طلاب مدارس علمیه بوده است.

استاد حوزه ادامه داد: پس از احراز صلاحیت‌های لازم توسط مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، به فارغ‌التحصیلان هر یک از سطوح، دانشنامه سطح دو، سه یا چهار اعطاء می‌شود که دارندگان این دانشنامه، از کلیه مزایای علمی و استخدامی فارغ‌التحصیلان برخوردار هستند.

حسینی واعظ ابراز کرد: با توجه به اهمیت امر خطیر تبلیغات در توسعه کمی و کیفی پذیرش ضروری است تا همانند سال‌های گذشته و با اهتمامی جدی‌تر و گسترده‌تر، تمام توان خویش را در جذب حداکثری با شاخص شایسته‌گزینی به کار گیریم تا با به کارگیری شیوه های مؤثر در امر اطلاع رسانی و جذب داوطلبان مستعد و شایسته، شاهد رشد و بالندگی حوزه های علمیه خواهران باشیم.

وی در پایان گفت: امسال نیز پویش «هر طلبه یک داوطلب» با قوت و حمایت بیشتری در شبکه علمی پژوهشی کوثرنت و دیگر فضاهای مجازی برگزار خواهد شد و در نهایت طلابی که بیشترین تأثیرگذاری را در این امر داشته باشند، مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مدیر حوزه علمیه خواهران گلستان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۳۶ نفر از طلاب در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند و ۱۸۶۸ نفر نیز موفق به دفاع پایان‌نامه شده‌اند.

حسینی واعظ ظرفیت پذیرش امسال را ۴۱۵ نفر اعلام کرد و در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر نحوه برگزاری فعالیت ها با توجه به ویروس کرونا، گفت: گاهی بعضی تهدیدها باید تبدیل به فرصت شود که شیوع ویروس کرونا این اتفاق را رقم زد و در حوزه‌های علمیه سامانه جامع مدرس راه‌اندازی شد که بسیاری از فعالیت‌های آموزشی در این سامانه برگزار می شود.

وی با برشمردن محاسن سامانه مدرس، در ادامه بر همکاری خبرنگاران در تبلیغات پذیرش حوزه‌های علمیه تاکید کرد.

* از سال ۱۳۹۹ در هرترم قریب به ۷۰۰ کلاس در سامانه مدرس برگزار شده است

در ادامه، خانم زهرا جمالی زاده، معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان با معرفی مدارس علمیه خواهران استان، بیان کرد: در ترم اول و دوم سال جاری قریب به ۲۰۰ نفر از اساتید به تدریس محتواهای آموزشی-تحصیلی پرداختند اما مجموعا اطلاعات ۳۰۰ نفر از اساتید در سامانه اساتید به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای سال تحصیلی ۱۳۹۹ با مجازی شدن کلاس‌های آموزشی، در هرترم قریب به ۷۰۰ کلاس در سامانه مدرس برگزار شده است؛ یکی از محاسن این سامانه نامحدود بودن زمان تشکیل جلسات کلاس است که با هماهنگی و تعامل اساتید و طلاب و با درنظرگرفتن سهولت در امر تحصیل ساعات تدریس در سامانه تعریف می گردد.

معاون آموزش حوزه علمیه خواهران گلستان اظهار کرد: سامانه مدرس با دارا بودن قابلیت های ارتباط صوتی، تصویری و متنی زمینه تعامل حداکثری دو طرفه استاد و شاگرد را ایجاد نموده است و دارای ویژگی‌های رقابتی نسبت به سامانه‌های مشابه است و طلاب در این سامانه به رقابت علمی با یکدیگر می پردازند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha