چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ |۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 17, 2024
عاشوری

حوزه/ امام جمعه بندر سیراف گفت: خانواده ها از بیکاری جوانان خود رنج می برند و این بی انصافی در حق مردم است که در کنار این صنایع عظیم جوانان بیکار باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری، امام جمعه بندر سیراف، روز سه شنبه در جلسه دهیاری و شورای اسلامی بندر شیرینو با شرکت های همجوار، اظهار داشت: شرکت ها نسبت به جامعه و فضایی که در آن فعالیت می کنند باید احساس مسئولیت کرده و در این راستا تلاش هایی را انجام دهند؛ مسئولیت های اجتماعی یکی از ارکان صنعت نفت، گاز و پتروشیمی می باشد و  انتظار می رود در حوزه مسئولیت های اجتماعی کارهای خوبی محقق شود و رضایت مردم منطقه فراهم شود.

امام جمعه بندر سیراف افزود: انتظار می رود در جذب نیروی انسانی از افراد بومی استفاده شود، همچنین رعایت الزامات زیست محیطی یکی دیگر از مسئولیت های اجتماعی در منطقه هست؛ شرکت ها ضمن رعایت الزامات زیست محیطی در جهت کاهش آلایندگی خود اقدامات موثری انجام دهند.

حجت الاسلام عاشوری ابراز داشت: بعضی از پتروشیمی ها به عنوان صنعت سبز شناخته شده اند که امیدوارم تمام شرکت های پتروشیمی در این راستا تصمیم جدی بگیرند.

وی در ادامه گفت: توجه به توسعه زیر ساخت های بندر شرینو در حوزه فرهنگی، آموزشی، ورزشی، ایجاد زمینه طرح های خود اشتغالی، ساخت مسکن و تامین جهیزیه نیازمندان، ساخت درمانگاه در بحث بهداشت و درمان و راههای روستایی باید در اولویت کار شرکتها باشد.

حجت الاسلام عاشوری بیان داشت: ما میزبان خیل عظیم صنایع نفت و گاز هستیم که نقش بسیار مهمی در حوزه تولید، درآمدزایی، خلق ثروت و تولید خالص ملی دارد، ولی از خدمات ارزشمند و قابل توجه صنعت بی بهره هستیم.

وی گفت: از این ظرفیت های عظیم چقدر سهم مردم منطقه هست، متاسفانه کسی جوابگوی مردم عزیز نیست؛ مردم میزبان شایسته ای برای صنعت بوده اند اما بجز آلایندگی و مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی چه چیزی نصیبشان شده است؛ زمین های کشاورزی ما از بین رفته حتی در بحث صیادی امروز صیادان زحمت کش ما باید مسافت طولانی طی کنند تاشاید بتوانند ماهی صید کنند؛ بخاطر همین صنایع موجود ماهی ها کوچ کرده اند.

امام جمعه بندر سیراف در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: خانواده ها از بیکاری جوانان خود رنج می برند و این بی انصافی در حق مردم است که در کنار این صنایع عظیم جوانان بیکار باشند؛ مراکز درمانی و بهداشتی ما مشکلات متعددی دارند و باید خدمات ارزنده ای ارائه کنند ولی خبری نیست ما نیاز به یک بیمارستان تخصصی مجهز داریم برای ما قابل قبول نیست که خدمات در خارج استان بوشهر صورت بگیرد، در حالی که ما خودمان رنج می بریم. مسئولان به خواسته های بحق و بجای مردم توجه کنند و اگر بیان می کنند و توجه کرده اند، ما می گوییم توجه شما خیلی ناچیز است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha