پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مدیرکل اوقاف فارس

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس بر ضرورت استفاده از ظرفیت های فرهنگی و تاریخی مساجد در راستای پیشبرد اهداف جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید عباس موسوی، عصر امروز در محفل انس با قرآن کریم که با حضور نماینده ولی فقیه در فارس، در مسجد نصیرالملک شیراز به مناسب فرارسیدن مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) برگزار شد، ضمن تبریک عید مبعث، اظهار کرد: مسجد پایگاه اجتماعی و فرهنگی برای جامعه است.

وی در خصوص نقش مساجد و اهمیت آن در جامعه، اضافه کرد: امیدواریم از پتانسیل های مساجد برای بالا بردن سطح فرهنگ جامعه استفاده شود، همچنین باید از ظرفیت تاریخی مساجد نیز استفاده کرد.

مدیرکل اوقاف فارس عنوان کرد: مسجد به‌عنوان مهم‌ترین پایگاه دینی، از کارکردهای مختلفی چون کارکرد فرهنگی برخوردار است؛ امروزه با توجه به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن، به‌خوبی می‌توان از این قابلیت و کارکرد مهم مسجد با برنامه‌ریزی صحیح و در مقابله با این تهاجم دشمن استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: مسجد مهم‌ترین پایگاه دینی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی اسلامی از زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) و ارزشمندترین و شکوفاترین میراث ایشان بعد از قرآن کریم است. اهمیت مسجد به‌عنوان نهادی دینی که وظایف و کارکردهای مختلفی در جامعه‌ی اسلامی دارد، در زمانه‌ی کنونی و بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال از ظهور دین مبین اسلام، واضح و آشکار است.

حجت الاسلام موسوی گفت: می‌توان تأثیر و نقش مساجد را به‌عنوان پایگاهی برای تحولات سیاسی، اجتماعی و تاریخی با عملکردی در راستای ترویج، تبلیغ و تعالی دین مبین اسلام، از زمان ظهور آن تا دوران معاصر، به‌خوبی مشاهده کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha