چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید احمدرضا شاهرخی - لرستان

حوزه/ امام جمعه خرم آباد گفت: حوزه علمیه برای سازمان های بیرون از خود، نیروهای خوبی را تربیت کرده است؛ اما برای درون خود، نیروی مکفی تربیت نکرده و نیازمند ورود در این عرصه هستیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در جلسه طلاب و فضلای نورآبادی مقیم قم که در مسجد امام صادق (ع) شهرک صادقیه قم برگزار شد، فرارسیدن بعثت نبی مکرم اسلام (ص) را تبریک گفت و اظهار داشت: خداوند متعال در آیه ۲۶ سوره اعراف فرموده است: «یا بَنی‏ آدَمَ قَدْ أَنْزَلْنا عَلَیْکُمْ لِباساً یُواری سَوْآتِکُمْ وَ ریشاً وَ لِباسُ التَّقْوی‏ ذلِکَ خَیْرٌ ذلِکَ مِنْ آیاتِ اللَّهِ لَعَلَّهُمْ یَذَّکَّرُونَ/ ای فرزندان آدم! لباسی برای شما فرستادیم که اندام شما را می پوشاند و مایه زینت شماست اما لباس پرهیزگاری بهتر است! اینها ( همه ) از آیات خداست تا متذکّر ( نعمتهای او ) شوند!».

وی ابراز داشت: انسان دارای یک پوشش ظاهری به نام لباس و یک پوشش باطنی به نام تقواست؛ پوشش ظاهری، انسان را از سرما و گرما حفظ می کند و زینت انسان خواهد بود؛ اما آنچه که در این آیه بر آن تأکید شده است، لباس تقواست؛ تقوایی که توشه معنوی انسان است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به اینکه تقوا، اساس و پایه برای زندگی اجتماعی است، خاطرنشان ساخت: انسان تا وارد جامعه نشده است، آن ویژگی، همراهی و برجستگی و ضرورت نیاز به تقوا در او احساس نمی شود و با ورود به اجتماع احساس نیاز خواهد کرد.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: اولین درگیری بشر بر سر تقوا بود؛ هابیل و قابیل هردو خدا را قبول داشتند؛ اما یکی باتقوا و دیگری بی تقوا بود و سبب شد دست به چنین کاری بزند.

سخنران این جلسه بیان داشت: تقوا یک مسئله فرمایشی نیست؛ بلکه از مسائلی است که در تمام حالات و زمان به آن نیازمندیم؛ مخصوصا برای روحانیت که چشم مردم به ماست و به خوردن، نشستن، کلام، رفتار، سکنات، ورود، خروج و ... ما توجه می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: اگر شخصی در صنفی عمل خطایی انجام دهد، مردم بیان می کنند که فلان شخص این کار را انجام داد؛ اما اگر از یک شخص روحانی، خطایی سر بزند، آن را توسعه داده و می گویند یک روحانی این کار را انجام داده است.

وی ابراز داشت: ما در کشور به مقداری که گفتیم و عمل کردیم، دچار موفقیت شدیم و اما اگر عمل نکردیم، پیشرفتی نداشته ایم و باید در گام دوم انقلاب، کاستی های موجود را جبران نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز همه باید در حد توان برای شکوفایی نظام اسلامی تلاش کرده و قدم بردارند و روحانیت هم در این راه وظیفه دارد.

امام جمعه خرم آباد در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز نیازمند اساتید خوبی برای مدارس علمیه استان هستیم تا بتوانند رسائل، مکاسب و درس خارج را تدریس نمایند و ما در این بخش ها دچار ضعف بوده و سازندگی لازم صورت نگرفته است.

سخنران این جلسه بیان داشت: حوزه علمیه برای سازمان های بیرون از خود، نیروهای خوبی را تربیت کرده است؛ اما برای درون خود، نیروی مکفی تربیت نکرده و نیازمند ورود در این عرصه هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: قطعا در حوزه علمیه استان لرستان و مدارس علمیه آن افرادی هستند که بالقوه توانایی رسیدن به مرحله اجتهاد را داشته و می توانند در آینده به عنوان ذخیره و مرجع به اسلام و مسلمین کمک کرده و دین خدا را پیش ببرند و ما باید این زمینه را برای رشد آنان فراهم نماییم.

وی ابراز داشت: اگر استان لرستان به گلستان هم تبدیل شود؛ اما در مدارس علمیه نتوانیم امور را به صورت مناسب پیش ببریم، کاری نکرده ایم و فایده ای نخواهد داشت؛ چراکه نهایتا به خروجی مناسبی نخواهیم رسید؛ چراکه تعلیم و تربیت اسلامی از ارکان است و همه به آن نیازمند هستند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: آرمان ما تربیت جوان مؤمن، انقلابی، پای کار، معنویت گرای اخلاق مدار عدالت خواه است و با تربیت چنین افرادی می توانیم نظام اسلامی را تقویت و تضمین نماییم.

امام جمعه خرم آباد تصریح کرد: امروز شاهد رکود، رخوت و سستی در سطح استان هستیم که با همگرایی، همبستگی، وحدت و همدلی می توان این مشکل را مرتفع کرد.

سخنران این جلسه بیان داشت: یکی از کارهایی که در سطح استان لرستان در حال انجام آن هستیم، جذب منابع و بودجه های مناسب برای استان است تا بتوانیم کمی از مشکلات موجود استان همچون بیکاری حل نماییم.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی اظهار داشت: در این راستا، دیدارهای بسیاری را با وزرای گوناگون داشته و قول هایی را دریافت کرده ایم که بخشی از آن عملی شده و بخشی نیز در حال پیگیری است تا به مرحله اجرا برسد.

وی ابراز داشت: ساخت بیش از ۱۰ هزار منزل مسکونی برای مردم استان لرستان، احیاء کارخانه های تعطیل شده برای حل مشکل بیکاری، تخصیص آب به مردم استان لرستان، عدم رسیدگی به حاشیه شهر، حقوق های معوقه و ... از جمله مطالباتی است که در خطبه های نمازجمعه به آن اشاره داشته و پیگیر آن هستیم تا بتوانیم به مرحله اجرا برسانیم؛ اما به تنهایی نمی توان مشکلات را حل کرد و باید مطالبه عمومی ایجاد گردد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان ساخت: امروز نیازمند راه اندازی صنایع تبدیلی در سطح استان هستیم و ۲۸ درصد سنگ های تزیینی کشور را در سطح استان داریم؛ اما تاکنون نتوانسته ایم از این ظرفیت ها استفاده کنیم.

     

همچنین در این جلسه حجت الاسلام محمودی، نماینده طلاب نورآباد نیز به ایراد سخن پرداخت و گفت: طلاب و فضلای نورآبادی مقیم قم در مباحثی همچون تحصیل، پژوهش، تبلیغ و تدریس مشغول به فعالیت بوده و با دقت و تلاش در حال پیمودن راه می باشند.

وی ابراز داشت: امروز استعداد مناسبی در میان طلاب و فضلای لرستانی وجود دارد که می توان از ظرفیت آنان استفاده کرد.

نماینده طلاب نورآباد خاطرنشان ساخت: ظلم ستیزی، ولایت مداری و ... از خصوصیات طلاب و فضلای لرستانی است و با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی در منصب نمایندگی ولی فقیه، امید طلاب و فضلا و روحانیون پررنگ تر از گذشته شده است.

حجت الاسلام محمودی تصریح کرد: امروز وضعیت اشتغال در استان نامناسب است و امیدواریم با پیگیری های حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی، کارخانه هایی در شهرهای کوچک تر استان راه اندازی شود تا شاهد حل معضل بیکاری در منطقه باشیم.

وی بیان داشت: امروز توجه به مباحث خانوادگی، طلاق و ... در سطح استان از مباحث ضروری است و باید با پیگیری های بیشتر، از مشکلات موجود کاست.

نماینده طلاب نورآباد اظهار داشت: وضعیت جاده برخی روستاها، حضور افراد غیربومی در ادارات استان، برنامه ریزی برای انتخاب فرد اصلح در پست ریاست جمهوری، مشکلات تورم و ... از مباحث و مشکلاتی است که مردم منطقه با آن دست و پنجه نرم کرده و نیازمند برنامه ریزی برای حل آن هستیم.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha